کد خبر: ۷۰۰۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

«ناوالنی» بهانه دولت بایدن برای تحریم بیشترروسیه

مشاور امنیت ملی ایالات متحده از تحریم‌های بیشترعلیه روسیه به بهانه ماجرای «آلکسی ناوالنی» چهره غربگرای مخالف کرملین خبر داده است.
«ناوالنی» بهانه دولت بایدن برای تحریم بیشترروسیه
آفتاب‌‌نیوز :

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به بهانه ماجرای «الکسی ناوالنی» چهره غربگرای مخالف دولت روسیه است.

وبگاه «یوکرین وایر» یکشنبه شب به وقت تهران به نقل از بخش اوکراینی «صدای آمریکا» نوشت که این موضوع توسط «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده در نشست مطبوعاتی در 12 مارس (جمعه 22 اسفند) اعلام شد.

سالیوان در این زمینه گفت: «اگر به روسیه و چین نگاهی بیندازید، او [جو بایدن] در مورد روسیه موضع قاطعی اتخاذ کرده است، از جمله همکاری با اروپایی‌ها برای تحمیل هزینه‌های قبلی برای مسمومیت الکسی ناوالنی و پاسخ‌های بیشتر به سایر اقدام‌های شرورانه روسیه است.»

ایالات متحده چندی قبل در حمایت از ناوالنی، هفت مقام ارشد و ۱۴ شرکت و مؤسسه روس را تحریم قرار داد. مقام‌های آمریکا در توضیح این اقدام خود تأکید کردند که تصمیم به تحریم کارکنان دولتی و مؤسسات روسی در هماهنگی با کشورهای اروپایی اتخاذ شده است و انتظار می‌رود که این اتحادیه نیز اقدامات مشابهی را در پیش بگیرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به اقدامات اخیر ایالات متحده در تحریم اشخاص و نهادها و مؤسسات روس هشدار داد که به زودی فهرستی از شهروندان آمریکایی را که در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌گیرند، منتشر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
روسیه درطول تاریخ روی دموکراسی به خودندیده است.درطول تاریخ هیچ نوع خدمتی به احدی نکرده مگرنقش فریبکارانه ای پشت آن داشته باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین