کد خبر: ۷۰۰۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

چهارشنبه‌سوری یا چهارشنبه‌سوزی، مسئله این است

چهارشنبه‌سوری یکی دیگر از جشن‌هایی است که مردم ایران به یمن گرامی‌داشت این روز، غروب آخرین سه‌شنبه‌ سال را با افروختن آتش و پریدن از روی آن جشن می‌گیرند.
چهارشنبه‌سوری یا چهارشنبه‌سوزی، مسئله این است
آفتاب‌‌نیوز :

چهارشنبه‌سوری نیز مانند دیگر جشن‌ها با اصول خاصی در زمان‌های گذشته توسط مردم ایران برگزار می‌شد و بهانه‌ای دیگر برای ایجاد شادی و خوشحالی در بین خانواده‌ها بود تا آخرین روزهای سال را نیز با شادی بدرقه کرده و به استقبال سال جدید و بهار سرسبز بروند.

شبی که در گذشته برای شادی بود، امروز به یک شب پرخطر تبدیل شده ‌است. شب چهارشنبه‌سوری، این سال‌ها دیگر مثل گذشته با آرامش سپری نمی‌شود و تبدیل به یک شب پراسترس و نگرانی برای پدر و مادرهای ایرانی شده ‌است.

دلیل این نگرانی‌ و استرس‌ خانواده‌ها، ورود مواد محترقه به دنیای کودکان، نوجوانان و جوانان است که به بهانه ایجاد شادی و هیجان با جان و سلامتی افراد معامله می‌کنند.

دینامیت، کپسولی، بمبک، ترقه‌های دست‌سازی که توسط خود افراد ساخته می‌شود و ... بخشی از مواد منفجره‌ای است که در این سال‌ها جشن چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل کرده و با جان عزیزان‌مان بازی می‌کنند.

ورود مواد محترقه به جشن چهارشنبه‌سوری در این سال‌ها و صدمات آن‌ها به سلامتی دوستان‌مان شور و نشاط اسفندماهی را که به دلیل نزدیکی به عید نوروز و بهار به وجود آمده‌ است را تبدیل به ناراحتی می‌کند.

با کمی تامل در رابطه با خطرات استفاده از ترقه‌ها به آسانی می‌توانیم از آمار دردناک مصدومان شب چهارشنبه‌سوری بکاهیم و خوشحال‌تر به سمت نوروز و بهار سرسبز حرکت‌ کنیم.

چهارشنبه‌سوری امسال دومین چهارشنبه‌سوری ما ایرانیان است که با ویروس کرونا همراه شده، ویروسی که از بدو ورود خود به کشور، سیلی از استرس را نیز با خود همراه کرده‌ است و امسال با دوری از مواد منفجره خطرناک می‌توانیم از ایجاد استرسی دیگر برای همدیگر جلوگیری کنیم.

مواد محترقه یا ترقه‌ها با کسی شوخی نداشته و بی‌رحمانه به اسم ایجاد هیجان و شادی با سلامتی‌های‌مان معامله می‌کنند و گاهی خسارات جبران‌ناپذیری را برای خانواده‌ها رقم می‌زنند.

چهارشنبه‌سوری با دوری از کارهای پرخطر می‌تواند شب زیبا و به ‌یاد ماندنی برای ایرانیان شود و شاید دیگر شاهد آمار ناخوشایند مصدومان شب چهارشنبه‌سوری نباشیم و بهاری که پیش روی ما است، بهاری زیباتر از همیشه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
به کوری چشم دشمنان فرهنگ ایرانی چهارشنبه سوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
چه فرقی میکنه چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی . با هردوتاش مخالف و دلیل بالا بودن آمار حوادث هم همین مخالفت با نسل نوجوانه که دلش میخواد پریدن از روی آتش را تجربه کنه اما منتهی شده به خریدن ترقه های غیراستاندارد از مافیای وارد کننده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین