کد خبر: ۷۰۰۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
تبلیغات

آیا تحصیل در چین سخت است؟

در این مقاله تلاش کردیم تا پاسخ مناسبی برای سوال تحصیل در چین سخت است ارائه دهیم. اشاره کردیم که دانشجویان ایرانی برای تحصیل در چین ممکن است با چالش‌هایی نظیر نبود موقعیت شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی، ناسازگاری با عادات غذایی مردم این کشور، عدم آشنایی با زبان چینی و … مواجه شوند.
آیا تحصیل در چین سخت است؟
آفتاب‌‌نیوز :

چین کشوری است که با سرعت زیاد در حال پیشرفت است و در طی سال های گذشته از نظر علمی و فناوری توانسته به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کند. همین امر سبب شده که بسیاری از دانشجویان بین المللی، این کشور را به عنوان یک مقصد مناسب برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. دولت چین هر ساله بودجه قابل توجهی را برای تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد و بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرد.

تحصیل در چین مزایایی مانند شهریه و هزینه زندگی مقرون به صرفه، زندگی در یک کشور توسعه یافته و مدرن، برخورداری از رفاه اجتماعی، تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا و … در پی دارد. اما برخی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می پرسند که آیا تحصیل در چین سخت است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هر کشوری که فرد برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کند مزایا و معایب خاص خود را دارد. متقاضی باید این نقاط قوت و ضعف را با شرایط خود مقایسه کند و تصمیمش را مبنی بر ادامه تحصیل در آن کشور بگیرد. تحصیل در چین سخت است اما غیر ممکن نیست و شما میتوانید به کمک ویزای تحصیلی چین اپلای من به راحتی برای تحصیل در روسیه اقدام کنید. زبان و فرهنگ چینی، عادات غذایی، اشتغال و … جزو چالش هایی هستند که دانشجوی ایرانی با آن‌ها روبرو می‌شود. اما با تدبیر و تعقل می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و از تحصیل در چین لذت برد.

قبل از اینکه به پاسخ سوال تحصیل در چین سخت است بپردازیم، بهتر است کمی در مورد نقاط قوت کشور و مردم چین صحبت کنیم. نگرش مردم چین به دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند، بسیار مثبت است. آن ها مردمی بی آزار و آرام هستند، به افراد خارجی احترام می گذارند و دوست دارند با آن ها ارتباط برقرار کنند. رفتار مردم این کشور اصلا جنبه نژادپرستانه و پرخاشگرانه ندارد و از این نظر نسبت به کشورهای غربی جایگاه بهتری دارند. امنیت در شهرهای بزرگ این کشور دارای شرایط ایده آلی است و در هر ساعت از شبانه روز می توان در در سطح شهر رفت و آمد کرد. یکی از خصوصیاتی که بسیاری از مردم چین دارند این است که در ازای کاری که برای شما انجام می دهند، توقع دارند برای تشکر به آن ها هدیه ای بدهید یا برای صرف غذا به یک رستوران دعوتشان کنید. آیا هنوز هم فکر می کنید تحصیل در چین سخت است؟ در بخش بعد در مورد چالش هایی که برای دانشجویان بین المللی در چین وجود دارد صحبت می کنیم.

چالش‌های تحصیل در چین

آینده شغلی در چین

چین پرجمعیت ترین کشور دنیاست و نباید انتظار داشت که یک فرد خارجی را به مردم بومی این کشور برای اشتغال ترجیح دهند. البته دانشجویان بین المللی در صورتی که با نمرات عالی فارغ التحصیل شوند و بتوانند استعداد خود را در رشته ای که تحصیل کرده اند نشان دهند، این شانس را دارند که در چین شغل مناسبی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: کار در روسیه برای ایرانیان ایجاد شد! برای اطلاعات بیشتر روی ویزای کاری روسیه کلیک کنید.

عادات غذایی

همانگونه که می دانید مردم چین در مقایسه با مردم ایران، رژیم غذایی کاملا متفاوتی دارند و غذاهایی می خورند که ما حتی نمی توانیم تصویر خوردن چنین غذاهایی را در ذهن خود بیاوریم. بنابراین به خاطر عادات غذایی خاص مردم این کشور، تحصیل در چین سخت است. البته در سال های اخیر، چین تلاش کرده تا رستوران های کشورهای مختلف را در شهرهای خود راه اندازی کند یا حتی دانشگاه ها در غذاخوری های خود، غذاهای بین المللی را سرو کنند. همچنین مواد غذایی حلال در بسیاری از فروشگاه های چین در دسترس دانشجویان ایرانی قرار دارد.

آیا تحصیل در چین سخت است؟

تحصیل در چین سخت است

یادگیری زبان چینی

درست است که بسیاری از دانشگاه های چین، دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنند، اما با این حال هنوز بسیاری از پرسنل دانشگاه های این کشور، تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند و دانشجویان بین المللی برای برقراری ارتباط با آن ها دچار مشکل می شوند. از سوی دیگر دانشجویان خارجی جهت برآوردن کردن نیازهای های روزمره خود باید با مردم عادی چین در فروشگاه ها، ایستگاه های مترو، رستوران ها و … صحبت کنند و چون مردم این کشور بیشتر به زبان چینی صحبت می کنند، موجب دردسر آن ها می شود. برای همین است که می گویند تحصیل در چین سخت است.

تحصیل راحت و بی دغدغه در چین

می‌توان گفت مهمترین عواملی که باعث سختی دانشجویان در چین می‌شود، زبان و عادات غذایی مردم این کشور است. اگر می‌خواهید دوران تحصیل راحت و بی‌دغدغه‌ای در چین داشته باشید، بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور، کمی با زبان چینی آشنایی پیدا کنید. همچنین از طریق وبسایت‌ها یا افرادی که در چین اقامت داشته‌اند درباره چگونگی دسترسی به غذای حلال جستجو نمایید. تحصیل در چین سخت است اما با انجام این کارها، می‌توانید آمادگی خود را برای زندگی در این کشور بالا ببرید و دوران تحصیل خود را در آرامش سپری کنید.

آیا تحصیل در چین سخت است؟

تحصیل در چین سخت است

خلاصه مقاله

در این مقاله تلاش کردیم تا پاسخ مناسبی برای سوال تحصیل در چین سخت است ارائه دهیم. اشاره کردیم که دانشجویان ایرانی برای تحصیل در چین ممکن است با چالش‌هایی نظیر نبود موقعیت شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی، ناسازگاری با عادات غذایی مردم این کشور، عدم آشنایی با زبان چینی و … مواجه شوند. توصیه ما این است که دانشجویان قبل از مهاجرت به چین، شروع به یادگیری زبان چینی کنند. همچنین از طریق وبسایت‌ها یا افرادی که در چین اقامت داشته‌اند، در مورد تهیه غذای حلال در این کشور پرس و جو نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین