کد خبر: ۷۰۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مردم دید و بازدیدهای عید را لغو کنند

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونا هنوز از ما خسته نشده است، گفت: نگران موج چهارم هستیم، به همین خاطر مردم باید دید و بازدیدها را لغو کنند.
مردم دید و بازدیدهای عید را لغو کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری با بیان اینکه ویروس کرونا با چهره‌ای جدید در کشور در حال جولان است ولی تنها راه برای دوری از آن رعایت پروتکل‌هایی است که همه روزه به مردم اعلام می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در استان خوزستان، شرایط مناسب نیست که با اقدامات انجام شده امیدواریم به وضعیت ثبات در این منطقه برسیم.

وی تصریح ‌کرد: مسئولان نگران تعطیلات پیش‌ رو و امکان سفر خانواده‌ها در این ایام هستند که از همه خانواده‌ها انتظار داریم همچون سال گذشته صبوری کرده و از سفر به شهرهای دیگر خودداری کنند، البته در این ایام ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است ولی خانواده‌ها باید بدانند شرایط ثبات فعلی شکننده بوده و هر لحظه امکان آغاز موج چهارم در کشور و با شدت بیشتر وجود دارد.

لاری به برنامه واکسیناسیون در کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: باید بپذیریم که در شرایط سخت تحریم قرار داریم و همین موضوع باعث شد با سختی‌های فراوانی مواجه شویم ولی با تلاش‌های شبانه‌روزی سعی شد تعدادی واکسن وارد کشور شود که فاز نخست تزریق آن نیز آغاز شده و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به یک میلیون و ۲۶۰ هزار دوز واکسن برسد.

وی ادامه داد: البته در کشور از ابتدای کار تلاش شد تا زمینه تولید واکسن در کشور فراهم شود و قدم‌های خوبی نیز در این رابطه برداشته شده و امیدواریم در فصل بهار شاهد اخبار بسیار خوبی در این حوزه خواهیم بود. البته ایران خرید واکسن از سایر کشورها را نیز پیگیری می‌کند و به ‌نوعی در سبد ایران انواع واکسن‌ها در نظر گرفته شده است و انتظار داریم در صورت وجود شرایط عادی تا پایان پاییز سال ۱۴۰۰ واکسیناسیون حداکثری اتفاق افتد.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مردم باید صبور باشند، افزود: فعلاً تنها راهکار رعایت پروتکل‌ها صبوری است تا وارد فاز واکسیناسیون عمومی شویم، هر چند این اقدام باید در همه کشورها انجام شود تا به ایمنی برسیم. البته همه کشورها به یک میزان واکسیناسیون انجام ندادند و در این راه همه باید به همدیگر کمک کنند؛ چراکه پاندمی به ما نشان داد در درگیری با مشکلات همه کشورها قربانی می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: وضع فعلی کشور در رابطه با مقابله با شیوع بیماری کرونا خوب است ولی نباید گول ظاهر را خورد، چون هر لحظه امکان تشدید مشکلات وجود دارد. همچنین ۱۳ شهر در استان خوزستان به همراه گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و اسامی شهرهای نارنجی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین