کد خبر: ۷۰۰۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲

بایدن: پوتین هزینه دخالت ادعایی در انتخابات آمریکا را می‌دهد/ شرایط با عربستان تغییر می کند

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت پوتین باید بابت دخالت ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هزینه بدهد.
بایدن: پوتین هزینه دخالت ادعایی در انتخابات آمریکا را می‌دهد/ شرایط با عربستان تغییر می کند
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری ای.بی.سی نیوز گفت:‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باید هزینه دخالت در انتخابات آمریکا را بدهد. ما گفتگویی طولانی در اواخر ژانویه داشتیم و من او را نسبتا می‌شناسم. وقتی که گفتگو پایان یافت، من گفتم؛ من تو را می‌شناسم و تو هم من را. اگر بخواهم این کار را انجام بدهم، انجامش می‌دهم.

بایدن با انتقاد تند از رئیس‌جمهور روسیه گفت: رئیس‌جمهور پوتین باید بهای دخالت در انتخابات آمریکا و کاری که انجام داده راکرده را بپردازد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که پوتین را به خوبی می‌شناسد. او همچنین در پاسخ به سوال مجری گفت که فکر می‌کند پوتین یک قاتل است.

بایدن در ادامه این گفتگو گفت: تمامی نیروهای آمریکایی احتمالا تا اول مه سال جاری میلادی از افغانستان خارج می‌شوند اما این مساله سخت و دشوار است. تصمیم نهایی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هنوز گرفته نشده و واشنگتن در حال رایزنی با سایر متحدانش در این باره است.

او افزود: حقیقت این است که توافق مورد قبول و قوی‌ در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به دست نیامد. ما با متحدانمان در حال رایزنی هستیم و سپس این تصمیم گرفته می‌شود.

بایدن همچنین گفت، بابت اینکه واکسن کرونا هنوز هم مساله‌ای سیاسی است، شگفت زده است. چطور می‌توانید بحث واکسن را از سیاست خارج کنید. وقتی تضمین کردیم واکسن کافی برای همه داریم ، اوضاع آرام خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا با واکسینه کردن خودش به آمریکایی‌ها نشان داد که این امر، امن است و زندگی‌اش را تغییر داده چون می‌تواند نوه‌هایش را به آغوش بکشد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره قتل خاشقجی و تغییر موضع در برابر عربستان نیز گفت:‌ من کسی بودم که گزارش محرمانه درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستان را افشا کردم. این پرونده در دوران ترامپ علنی نشده بود اما من این کار را کردم و برای پادشاه عربستان این مساله را آشکار کردم که اوضاع دارد تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: ما تمامی کسانی که در سازماندهی قتل خاشقجی دست داشتند، مسئول دانستیم. اما نه محمد بن سلمان، ولیعهد را چون ما هرگز از آن مطلع نیستم، وقتی با یک کشور اتحاد داریم، به سمت سرپرست دولت می‌رویم و آن شخص را مجازات می کنیم .

بایدن افزود: ولیعهد عربستان از فهرست کارهایی که انتظار داشتیم سعودی‌ها انجام دهند، کوتاه آمد از جمله اینکه باید جنگ در یمن و گرسنگی در آنجا پایان یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین