کد خبر: ۷۰۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
بازکردن در خودرو با پیچ گوشتی

انهدام باندی با سرقت روزانه ۵ خودروی ال۹۰

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سه‌نفره‌ای که بیش از ۵۰ دستگاه خودروی سواری ال‌۹۰ را به سرقت برده بودند، خبر داد.
انهدام باندی با سرقت روزانه ۵ خودروی ال۹۰
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علیرضا لطفی در حاشیه اجرای طرح دستگیری این افراد با حضور درجمع خبرنگاران گفت:‌ اوایل اسفندماه بود که چندین شکایت در مورد سرقت خودروهای سواری ال ۹۰ به پلیس آگاهی ارجاع شد که با توجه به شیوه و شگرد یکسان سرقت‌ها و نیز محدوده وقوع جرم احتمال سریالی بودن آن از سوی ماموران پلیس آگاهی قوت گرفت.

وی با بیان اینکه بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل‌های وقوع سرقت نخستین سرنخ‌ها را در اختیار ماموران قرار داد، گفت:‌ در این تصاویر سه مرد جوان که به سراغ خودروی ال ۹۰ رفته بودند، رویت شدند. در همین راستا با تطبیق تصاویر متهمان که از دوربین های مختلف صحنه های سرقت به دست آمده بود، مشخص شد تمامی سرقت ها از سوی سه مرد جوان انجام شده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تصویر متهمان با بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار تطبیق داده شد، افزود:‌ با کسب این اطلاعات هویت سه سارق شناسایی شده و آنان پس از اخذ مجوز قضایی در سه عملیات همزمان که در غرب تهران به مرحله اجرا درآمد، دستگیر شدند.

لطفی با اشاره به دستگیری و انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌ این افراد ابتدا منکر سرقت و حتی اطلاع از آن شدند، اما پس از مواجهه با ادله و شواهد پلیسی به جرم خود اعتراف کردند و سردسته این باند نیز به ماموران گفت که با خودروی سرقتی در خیابان‌های نازی آباد، عبدل آباد، یافت آباد و ... پرسه می‌زند و با یافتن خودروهای ال ۹۰، در آنها را به وسیله پیچ گوشتی باز کرده و بعد هم بوسیله یک سره کردن سوئیچ و یکسری کارهای فنی، خودرو را سرقت می کنند.

وی با بیان اینکه سارقان بعد از سرقت خودروها، لوازم داخل آن از قبیل کاتالیزور، باطری، ای سیو، ... را سرقت کرده و بعد خودروها را در محلی خلوت رها می کردند، اظهار کرد:‌ این افراد در اظهارات خود اقرار کردند که به قدری در این کار تبحر داشتند که روزی پنج سرقت انجام داده و طی حدود یک ماه بیش از ۵۰ خودرو را با همین شیوه سرقت کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه دستگیر شدگان به مصرف موادمخدر اعتیاد داشتند، گفت:‌ این افراد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین