کد خبر: ۷۰۰۷۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

بهترین راهکارهای مقابله با سرقت منزل

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی سیستان و بلوچستان گفت: با جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده‌ خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید.
بهترین راهکارهای مقابله با سرقت منزل
آفتاب‌‌نیوز :

حسین میری خندان امروز در زاهدان اظهار کرد:سرقت یکی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع حوادث را به خود اختصاص داده است و هر کس ممکن است قربانی یک سرقت شود؛ به همین دلیل در هر شرایطی باید در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشید.

وی با بیان اینکه بروزهرگونه سرقتی به خصوص سرقت منزل شما، آرامش خاطرتان را تا مدت‌ها از بین می برد افزود: باور کنیم که رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با جدی گرفتن توصیه‌های زیر از یک بحران روحی شدید در خانواده‌ خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید.

-برای منزل خود از سیستم های هشدار دهنده و درب ضد سرقت استفاده کنید.
- از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارید.

- درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل ،کنترل و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.

-درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده و تمامی درب های داخلی ساختمان اعم از درب پشت بام،اتاق ها،حیاط خلوت را قفل کنید.

- قفل های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید و از قرار دادن کلید منزل در محل هایی مانند زیر جاکفشی، روی درب و سایر محل های قابل دسترسی خودداری کنید.

- از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و آن ها را به صندوق امانات بانک ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارید.

- سارقان حرفه ای از محل های احتمالی نگهداری و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد که بیشتر اتاق خواب منازل هستند اطلاع دارند، لازم است در هنگام ترک منزل آن ها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارید.

- ضمن نصب آیفون های تصویری حافظه دار جلوی درب ورودی منزل، برای کلیه درب های منزل از قفل های مناسب مانند قفل سوییچی استاندارد و قفل کتابی استفاده کنید.

- از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید و قبل از خروج از منزل از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود که قصد بیرون رفتن از منزل را ندارند بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.

- به هنگام ترک منزل و رفتن به مسافرت تمامی پرده ها و کرکره ها را نکشید و طوری جلوه ندهید که منزل خالی از سکنه است ، برخی از آنان را به همان صورتی بگذارید که در حالت عادی از آن ها استفاده می کنید و محوطه بیرون منزل خود را نیز همواره روشن نگاه دارید.

- هنگام مشاهده افراد مشکوک و مظنون در مناطق مسکونی، مراتب رابه پلیس ۱۱۰وکلانتری محل اعلام کنید.

- شماره سریال وسایل برقی منزل خود را یادداشت و در صورت بروز سرقت منزل بدون اینکه صحنه را تغییر یا به چیزی دست بزنید سریعا به نزدیکترین کلانتری مراجعه و یا بلافاصله با تلفن ۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین