کد خبر: ۷۰۰۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی ۷۲ درصد افزایش یافت

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت:بر اساس عملکرد دستگاه‌های تردد شمار، ورود خودروهای سبک و در مجموع سفرهای جاده‌ای به این استان طی تعطیلات نوروزی ۷۲ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.
سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی ۷۲ درصد افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل حسینی عشرت آبادی روز یکشنبه افزود: بر اساس عملکرد دستگاه‌های تردد شمار در ۹ ورودی استان از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۹۳ هزار و ۴۲ دستگاه خودروی سبک وارد استان شده است که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۱۲ هزار و ۲۰۶ دستگاه بوده است.

وی ادامه داد: عملکرد دستگاه های تردد شمار در پنج ورودی مشهد نیز نشان می دهد طی بازه زمانی یاد شده ورود خودروهای سواری به این کلانشهر ۴۴ درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان رضوی گفت: لغو محدودیتهای شدید سفر مانند آنچه در سال ۹۹ اجرا شد مهمترین دلیل افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۰ در مقایسه با پارسال است.

حسینی عشرت آباد افزود: البته باید توجه داشت بیشتر خودروهای ورودی به استان پلاک گذاری شده و بومی هستند و یا از مبدا استانهای همجوار وارد خراسان رضوی شده اند لذا هنوز سفرهای جاده ای به خراسان رضوی به میزان سالهای قبل از ۹۹ نرسیده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین