کد خبر: ۷۰۱۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت

روند افزایشی شیوع کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاجعه است

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز فاجعه است به طوری که از ۸۳ درصد به ۵۹ درصد رسیده است، گفت: نتیجه رعایت نکردن، افزایش بیماری و مرگ ومیر است.
روند افزایشی شیوع کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاجعه است
آفتاب‌‌نیوز :

حریرچی دوشنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره روند افزایش شیوع کرونا در کشور هشدار داد و افزود: از یک هفته پیش از شروع سال تحویل ۱۴۰۰ روند افزایشی شیوع کرونا مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه شمار شهرهای قرمز و نارنجی به ۵۱ شهر رسیده است، گفت: پیش از آغاز سال نو ۹ شهر در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرمز و در ۳۱ شهر نارنجی هم در ۱۱ شهر دیگر محدودیت‌های کرونایی وجود داشت.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون شماره شهرهای درگیر وضعیت قرمز و نارنجی به ۵۰ شهر تغییر کرده است. شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند از استان تهران هم قرمز شدند و اوضاع در شهرهای بوشهر و ارومیه هم صعودی است.

حریرچی این افزایش‌ها را نتیجه خریدهای اسفندماه اعلام کرد و افزود: نتیجه مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروز چند هفته آینده بروز خواهد کرد.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه هموطنان را به منع سفر در ایام نوروز توصیه کرد و افزود: به هر شکل در سفرها و دورهمی‌ها احتمال شیوع کرونا بیشتر است. افرادی که به مسافرت می‌روند یا ویروس کرونا را می‌برند و یا به شهر خود انتقال می‌دهند.

حریرچی همچنین به چرخش ویروس انگلیسی در کشور و خطرات چندبرابری آن اشاره کرد و افزود: در برخی شهرها از جمله تهران شاهد افزایش موارد بستری کرونایی هستیم.

وی با اشاره به مقاوم شدن ویروس کرونا در بدن انسان، گفت: برخلاف تصور غربی‌ها که فقط به فکر مردم خوشان هستند، تا همه مردم (جهان) ایمن نباشند هیچ‌کس در امان نخواهد بود.

حریرچی همچنین به خرید غذا از رستوران‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از خطرناک‌ترین عوامل شیوع کرونا همین اماکن غذاخوری و رستوران‌ها هستند.

وی در پایان از مردم درخواست کرد، چند ماه آینده را هم رعایت کنند تا واکسیناسیون انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین