کد خبر: ۷۰۱۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد

افزایش ۵۲ درصدی تردد نوروزی در کشور/ جابجایی ۵۰۰ میلیون تنی کالا در سال گذشته

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، از تردد یک میلیون و ۷۳۰ هزار خودرو در محورهای کشور خبر داد و گفت: مردم در صورت الزام به سفر حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
افزایش ۵۲ درصدی تردد نوروزی در کشور/ جابجایی ۵۰۰ میلیون تنی کالا در سال گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

داریوش امانی در حاشیه سفر به استان گیلان میانگین تردد از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ لغایت دوم فروردین ۱۴۰۰ را یک میلیون و ۷۳۰ هزار تردد در کشور دانست و اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش دارد، اما نسبت به سال ۹۸ که شرایط عادی بود، شاهد کاهش ۱۶ درصدی هستیم.

وی از مردم خواست از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و افزود: مردم در صورت الزام به سفر حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به افزایش حجم سفرهای بین استانی، یادآور شد: گیلان هم متاثر از این افزایش بوده و طی مدت مذکور ۵۱۵ هزار و ۷۶۷ دستگاه وسیله نقلیه تردد به این استان انجام شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰۶ درصدی و نسبت به سال ۹۸ کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری صورت گرفته است، گفت: طی این مدن دو میلیون و ۱۰۰ هزار جابجایی داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد ۱۸۲ درصدی و نسبت به سال قبل تر کاهش ۲۴ درصدی دارد؛ البته شاهد افزایش تعداد سفرهای ناوگان حمل و نقل مسافر هستیم، زیرا برای رعایت پروتکل های بهداشتی، از ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان استفاده می کنیم.

وی از جابجایی ۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در گیلان از طریق ناوگان عمومی خبر داد که نشان دهنده رشد ۲۶۹ درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش شش درصدی نسبت به سال ۹۸ است.

امانی، با بیان اینکه بیشترین سفرها به استان های شمالی به ویژه از استان های تهران و البرز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم هشدارهای وزارت بهداشت، تعداد جابجایی مسافر و حجم ترددها بالاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به وضعیت جابجایی کالا در سال ۹۹، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم و کرونا و مشکلات رانندگان در تامین لاستیک و روغن و قطعات، ۵۰۰ میلیون تن جابجایی کالا داشتیم که نشان دهنده رشد ۷.۷ درصدی نسبت به سال قبل است. همچنین رانندگان هم اکنون در حال جابجایی کالاهای اساسی موجود در بنادر جنوبی کشور هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر راهدار در قالب ۸۵۰ راهدارخانه و با استفاده از ۹۰۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در محورها شریانی کشور در حال خدمت رسانی هستند، اضافه کرد: وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نگهداری مطلوب از راه ها و رفع نقاط پرحادثه است لذا در سال ۹۹ حدود ۷۰ درصد از نقاط پرحادثه را برطرف کردیم و تا پایان بهار ۱۴۰۰، ۳۰ درصد باقی مانده برطرف خواهد شد.

امانی، از آسفالت ۷۰۰۰ کیلومتر از راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قالب طرح «ابرار» خبر داد و اظهار کرد: در استان گیلان نیز ۴۳ کیلومتر از آسفالت راه روستایی را روکش آسفالت کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین