کد خبر: ۷۰۱۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

حمله خمپاره‌ای مرگبار به پایتخت سومالی

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند؛ در حمله خمپاره‌ای به موگادیشو پایتخت سومالی، سه غیرنظامی کشته و پنج نفر نیز زخمی شدند.
حمله خمپاره‌ای مرگبار به پایتخت سومالی
آفتاب‌‌نیوز :

عناصر ناشناس یک منطقه مسکونی در اطراف پادگان نظامی «حلنی» در موگادیشو پایتخت سومالی را با چهار گلوله خمپاره هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سه غیرنظامی از جمله دو تن از اعضای یک خانواده در این حمله کشته و پنج غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند.

شاهدان عینی گزارش دادند؛ هدف این حمله خمپاره‌ای پادگان نظامی «حلنی» بوده که به اشتباه خمپاره ها در منطقه مسکونی که در مجاورت این پادگان نظامی قرار دارد، فرود آمده است.

پادگان نظامی «حلنی» بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای حافظ صلح آفریقایی در سومالی است و در آن نمایندگی‌های اتحادیه آفریقا و دفاتر سازمان ملل متحد و تعدادی از آژانس‌های بین‌المللی و مقرهای دیپلماتیک خارجی مستقر است.

هنوز فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهد نگرفته است؛ اما معمولاً مقام های سومالیایی گروه تروریستی مانند الشباب را مسؤول این حملات عنوان می کنند.

الشباب یک گروه شبه‌نظامی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی بخشی از شبکه القاعده شده‌ است.

این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال ۲۰۱۵ میلادی شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در سومالی در اشغال خود دارد.

تعداد عناصر الشباب در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین