کد خبر: ۷۰۱۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

کره شمالی موشک جدید آزمایش کرد

مقام‌های کره شمالی بامداد جمعه اعلام کردند که یک موشک هدایت شونده تاکتیکی را آزمایش کرده‌اند.
کره شمالی موشک جدید آزمایش کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در این آزمایش موشکی برخلاف دیگر آزمایش‌های موشکی کره شمالی "کیم جونگ اون" رهبر این کشور حضور نداشته است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، کره جنوبی و ژاپن پیشتر نیز از انجام دو آزمایش موشکی در روزهای گذشته توسط کره شمالی خبر داده بودند.

روز یکشنبه بود که کره شمالی دو موشک در ارتفاع پایین و کوتاه برد به سمت دریای زرد آزمایش کرد.

دولت پیونگ یانگ دیروز پنجشنبه نیز دو موشک به سوی دریای ژاپن را آزمایش کرده بود.

خبرگزاری ژاپنی "کیودو" نیز با بیان اینکه کره شمالی بسمت دریا دو موشک بالستیک شلیک کرد که در آب‌های خارج از منطقه اقتصادی آن سقوط کرده است گزارش داد: به دنبال این اقدام کره شمالی، نشست شورای امنیت ژاپن با حضور نخست وزیر، وزیران دفاع و امورخارجه این کشور برگزار شد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز اعلام کرد که نتایج اولیه نشان می‌دهد که کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرده است و نهادهای اطلاعاتی و وزارت دفاع در حال بررسی و تحلیل نوع و مختصات این عملیات هستند.

رسانه‌های آمریکا نیز سه شنبه هفته جاری گزارش دادند که کره شمالی چندین فروند موشک کوتاه برد را در روزهای شنبه و یکشنبه پرتاب کرده است.

گفته می‌شود کره شمالی در واکنش به رزمایشهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که پیونگ یانگ بارها به آن اعتراض کرده است، این آزمایش‌های موشکی را انجام داد.

«جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی گفته بود که اقدام اخیر پیونگ یانگ در آزمایش موشک‌های کوتاه بُرد نشان می‌دهد دولت این کشور تغییر چندانی نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین