کد خبر: ۷۰۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به آرامکو در عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح حملات گسترده دیشب ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به عمق خاک سعودی گفت که با استفاده از ۱۸ پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک، تاسیسات نفتی آرامکو و مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادیم.
حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به آرامکو در عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

 «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک نشست خبری با اشاره به حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک سعودی گفت که در این حمللات گسرده از ۸ فروند موشک بالستیک و ۱۸ پهپاد استفاده شده است.

به گزارش المسیره،سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: ما دیشب با استفاده از ۱۸ پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک، شرکت نفتی آرامکو و مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادیم.

وی در ادامه افزود: در این حملات، تاسیسات نفتی آرامکو در «راس تنوره»، «رابغ»، «ینبع»، «جازان» و همچنین پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در الدمام (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

یحیی سریع اعلام کرد که برای حمله به مواضع نظامی سعودی در نجران و عسیر (جنوب عربستان) نیز از ۶ فروند پهپاد استفاده شده است.

این حملات گسترده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی ساعاتی پس از سخنان دیروز سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله به مناسب روز ملی مقاومت یمن که در آن بر ادامه حملات یمن به عمق خاک عربستان تأکید شده است، صورت گرفت.

رهبر انصارالله در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت که مقابله با متجاوزان، وظیفه دینی، ایمانی و اخلاقی نیروی مقاومت است و یمنی‌ها برای مقابله با متجاوزان نیازی به اجازه شورای امنیت، سازمان ملل متحد و اتحادیه عبری (عرب) و کشورهای اروپایی و هیچ احدی در دنیا ندارند.
الحوثی تصریح کرد: کسانی که ما را هدف قرار دادند و هزاران تن از ما را کشتند، ما منتظر کسب اجازه نمی‌مانیم که به وظیفه مقدس خود [برای دفاع از خویشتن] عمل کنیم.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز پیشتر در واکنش به طرح ادعایی وزیر امورخارجه عربستان گفته بود: تا تحقق صلح، حمله به عمق خاک عربستان را ادامه می‌دهیم.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

به دنبال حملات موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به عربستان، فیصل بن فرحان از ارائه طرحی برای آتش بس در یمن خبر داد، طرحی که مقام‌های انصارالله اعلام کردند که چیزی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین