کد خبر: ۷۰۱۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

وزش گردباد در آمریکا ۵ قربانی گرفت

دستکم پنج تن در پی وزش گردبادهای شدید در آلابامای آمریکا جان باختند، شماری خانه تخریب و جریان برق در بخش هایی از این ایالت جنوبی قطع شد.
وزش گردباد در آمریکا ۵ قربانی گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

این توفندها که سرعت برخی به حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسید، پس از برجاگذاشتن آسیب ها و زیان های بسیار، به سوی ایالت جرجیا پیشروی می کند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ پیشگوئی های هواشناسی در باره وقوع توفندهای خطرناک، جاری شدن سیلاب های ناگهانی و گردبادهای احتمالی از شرق میسیسیپی تا غرب جورجیا و از تنسی یا کنتاکی هشدار داده است.

همزمان با اعلان وضع اضطراری در ۴۶ بخش ایالت آلاباما، درهای پناهگاه ها بر روی شهروندان گشوده شد.

گردباد «زتا» Zeta در اوایل آبان ماه گذشته پس از بارش باران و وزش باد شدید در شبه جزیره یوکاتان مکزیک، به طوفان استوایی تبدیل شد و با گذر از خلیج مکزیک و تقویت دوباره، سواحل شمالی آمریکا در خلیج مکزیک را درنوردید.

در حالی که در یک فصل به طور میانگین ۶ طوفان و گردباد در حوزه اقیانوس اطلس دیده می شود، زتا یازدهمین طوفان عمده در این منطقه به شمار می رود.

سازمان آب و هوای ایالات متحده اعلام کرد: بیشترین سرعت باد این پدیده ۸۰ متر بر ساعت بوده است.

طوفان ایسایاس نیز در میانه تابستان گذشته به همراه بادهایی با سرعت ۸۵ متر بر ساعت که موجب آتش سوزی‌های گسترده، قطع برق هزاران مشترک، وزش گردباد و جاری شدن سیل های مخرب در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی در شرق آمریکا شد، نیرومندترین طوفان در این منطقه از هنگام وزش سندی در سال ۲۰۱۲به شمار می رفت.

ایالت های جنوب شرقی و شرق آمریکا با وقوع توفان ایسایاس، با دو تهدید همزمان توفان و همه گیری ویروس کرونا مواجه شده بودند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین