کد خبر: ۷۰۱۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

کرونا در برزیل؛ ۳۶۵۰ نفر در یک روز جان باختند

مرکز بهداشت عمومی برزیل هشدار داده افزایش موارد ابتلا باعث شده است که سیستم بهداشتی در بیشتر شهرهای بزرگ برزیل تحت فشار شدید قرار بگیرند و بسیاری از آنها در معرض فروپاشی قرار دارند.
کرونا در برزیل؛ ۳۶۵۰ نفر در یک روز جان باختند
آفتاب‌‌نیوز :

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در برزیل جان باختند. این بالاترین رقم جانباختگان روزانه از زمان شیوع این ویروس در برزیل است.

ویروس جهش یافته کرونا در برزیل و بسیاری از دیگر کشورها به سرعت در حال شیوع است.

روز گذشته (جمعه ۶ فرودین) برزیل از دو واکسن کرونای تولید داخل رونمایی کرد.

در برزیل تا کنون مجموعا ۳۰۷ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

شمار موارد ابتلا نیز به حدود ۱۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. تنها در شبانه‌روز گذشته ۸۴ هزار مورد جدید ابتلا ثبت شد.

برزیل پس از ایالات متحده دومین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در جهان را دارد.

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل خطرات این ویروس را نادیده گرفته است. اوایل این هفته او به مردم گفت "از غر زدن در باره کرونا دست بردارند".

لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری سابق برزیل که ممکن است کاندیدای انتخابات دور بعدی شود، از آنچه تصمیمات "احمقانه" آقای بولسونارو خواند، بشدت انتقاد کرد.

مرکز بهداشت عمومی برزیل هشدار داده افزایش موارد ابتلا باعث شده است که سیستم بهداشتی در بیشتر شهرهای بزرگ برزیل تحت فشار شدید قرار بگیرند و بسیاری از آنها در معرض فروپاشی قرار دارند.

مارگارت دالکلمو پزشک و محقق فیوکروز گفت که این کشور "در بدترین وضعیت همه گیری" است.

داده‌های اولیه نشان می‌دهد که نوع P۱ می‌تواند تا دو برابر نسخه اصلی ویروس قابل انتقال باشد.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که گونه جدید می تواند مصونیت ایجاد شده بر اثر ابتلا به نوع اولیه ویروس را بی اثر کند و احتمال عفونت مجدد بین ۲۵ تا ۶۰ درصد است.

هفته گذشته، مرکز بهداشت برزیل گفت P۱ فقط یکی از چندین "نوع نگران کننده از ویروس جهش یافته" است که در شش از هشت ایالت مورد مطالعه این سازمان در ریو مشاهده شده است.

روبرتو کراینکل، از نهاد نظارتی کووید -۱۹ برزیل، به روزنامه واشنگتن پست گفت: "این اطلاعات یک بمب اتمی است."

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اوضاع در برزیل را "بسیار نگران کننده" توصیف کرده و نسبت به احتمال وضعیتی مشابه در منطقه هشدار داده است.

دانشمندان نگرانند که برزیل تقریباً به یک "آزمایشگاه طبیعی" تبدیل شده باشد، جایی که مردم می‌توانند ببینند در صورتی که ویروس کنترل نشود چه اتفاقی می‌افتد .

برخی هشدار می‌دهند که این کشور اکنون محلی برای تولید انواع جدید ویروس است، شرایطی که بر اثر رعایت نشدن فاصله اجتماعی موثر ایجاد شده و به دلیل کمبود واکسن افزایش یافته است.

دلیل آن این است که هرچه ویروس در یک کشور بیشتر در گردش باشد، احتمال جهش بیشتر است که در این حالت باعث ایجاد نوع P۱ ویروس شده است.

نگرانی این است که نوع P۱ تهدیدی در برابر پیشرفتهایی باشد که در منطقه و جهان حاصل شده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین