کد خبر: ۷۰۱۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
زالی عنوان کرد؛

علت نارنجی شدن تهران/ ردپای ویروس انگلیسی در پایتخت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ارتباط با وضعیت کرونایی پایتخت در آغازین روزهای سال نو، توضیحاتی ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی، با اشاره به اینکه بر اساس رنگ بندی شرایط کرونا در تهران از زرد به نارنجی تغییر یافته، گفت: این موضوع که از هر سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یک نفر با علائم حاد به بخش مراقبت ویژه منتقل می‌شود، بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه زنگ خطر افزایش بار بیماری کرونا در تهران به صدا در آمده است، اظهار کرد: وضعیت افزایش شیوع بیماری امروز تهران با توجه به افزایش ترددها، تراکم جمعیت و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قابل پیش بینی بود.

علت نارنجی شدن تهران/ ردپای ویروس انگلیسی در پایتخت

زالی با اشاره به روند رو به افزایش مراجعان سرپایی در کلانشهر تهران افزود: معمولاً فراز و فرود و افزایش بار بیماری به عنوان اولین شاخص هشدار پیشروی کرونا در تهران بیش از پیش پدیدار می‌شود.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: با افزایش تست‌های pcr مثبت طبیعتاً باید منتظر بالا رفتن میزان بستری و در ادامه افزایش حجم بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه باشیم.

وی تاکید کرد: روندی افزایش بیماری کووید ۱۹ که امروز در تهران شاهد آن هستیم از نظر زمان مربوط به هفته‌های آخر اسفند ۹۹ است.

زالی با بیان اینکه روند بار بیماری کرونا رو به افزایش است گفت: این در حالی است که هنوز آثار سفرهای نوروزی به لحاظ شیوع اپیدمی در تهران نمایان نشده است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: با توجه به ماهیت بیماری کرونا تأثیرات مسافرت‌های درون شهری و برون شهری عید نوروز در هفته دوم تعطیلات مشخص خواهد شد.

به گفته زالی، یکی از اصلی ترین دلایل تغییر رنگ اپیدمی در تهران از زرد به نارنجی، ویروس جهش یافته انگلیسی کووید ۱۹ است.

وی، سرعت سرایت پذیری و چرخش گونه‌های جهش یافته کرونا را یادآور شد افزود: شرایط کنونی تهران به دلیل ویروس جهش یافته کرونا نارنجی اعلام شده و این در حالی است که بسیاری از مراکز اداری و تجاری تعطیلات نوروزی به سر می‌برند.

زالی با اشاره به اینکه تعداد مراجعان بستری و سرپایی با علائم ابتلاء به کرونا عدد قابل توجهی را به خود اختصاص داده خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۲۸ بیمار در تهران با تشخیص کرونا بستری شده‌اند که متأسفانه از این تعداد حدود ۹۰۰ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

زالی با بیان اینکه ۳۲ درصد مبتلایانی که با علائم کرونا تحت درمان هستند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند خاطرنشان کرد: این موضوع که از هر سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یک نفر با علائم حاد به بخش مراقبت ویژه منتقل می‌شود بسیار نگران کننده است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی با علائم مشکوک به کرونا رشد قابل توجهی در تهران را نشان می‌دهد افزود: ۵۱۸ مورد بستری کرونایی در ۲۴ ساعتی که گذشت در تهران گزارش شده که متأسفانه از این تعداد ۱۲۵ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مستقیماً بستری شده‌اند، مفهوم این آمار این است که ۲۵ درصد از مراجعان با شرایط سخت بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

الی یادآور شد: بر اساس شاخص‌ها تهران در شرایط نارنجی کرونایی به سر می‌برد و در شهرستان‌های ری و شمیرانات هم شرایط به همین گونه است.

وی گفت: بعضی شهرستان‌های اطراف تهران نیز از آبی به زرد تغییر رنگ داده‌اند، که این موضوع بسیار نگران کننده است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شرایط نارنجی محدودیت‌ها و شرایط خطرناک‌تری را ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شکل گیری خوشه‌های جدید بیماری که مهم‌ترین ره آورد ازدحام‌ها و ترددهای هفته‌های واپسین اسفند ماه است یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بار پاندمی کرونا است.

زالی ادامه داد: کماکان میزان فاصله بین بستری شدگان و ترخیص شدگان عدد قابل توجهی است و این موضوع خبر از افزایش بار بیماری می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین