کد خبر: ۷۰۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

حمایت ۷۲۵ میلیون تومانی از شبکه آزمایشگاهی برای خرید تجهیزات ایران ساخت

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از پرداخت ۷۲۵ میلیون تومان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت به اعضای این شبکه خبر داد.
حمایت ۷۲۵ میلیون تومانی از شبکه آزمایشگاهی برای خرید تجهیزات ایران ساخت
آفتاب‌‌نیوز :

رضا اسدی فرد با اشاره به عضویت آزمایشی، آزمایشگاه‌ها در این شبکه، افزود: تمدید این عضویت به عملکرد آزمایشگاه‌ها در شبکه وابسته است که بر اساس ارزیابی سالانه سنجیده می‌شود. بر این اساس در سال ۹۹، تعداد ۴۲۰ درخواست عضویت جدید به دبیرخانه شبکه رسیده و وارد فرایند عضویت در شبکه شدند.

وی ادامه داد: بر اساس درخواست‌های رسیده به شبکه، از ۱۶۵ آزمایشگاه (مستقر در ۱۴۳ مرکز مختلف) جدید بازدید به عمل آمده و نحوه فعالیت در شبکه به آنها آموزش داده شده است. همچنین تا پایان سال گذشته، اطلاعات تعداد ۲۷۴ مجموعه آزمایشگاهی جدید در پایگاه اینترنتی شبکه ثبت و منتشر شد که در مجموع، اطلاعات ۸۶۰ مجموعه آزمایشگاهی و بیش از ۱۸ هزار تجهیز آزمایشگاهی مستقر در ۱۱۱ شهر از ۳۱ استان کشور در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی منتشر شده است.

اسدی فرد خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۰ کارگاه آموزشی توسط شبکه آزمایشگاهی برگزار شد که ۵۳۸ نفر از کارشناسان و مدیران از ۱۸۰ مرکز عضو شبکه در این دوره‌ها حضور داشتند و در مجموع مبلغ ۴۵ میلیون ریال حمایت آموزشی از سوی شبکه برای این منظور پرداخت شد. همچنین در سال ۹۹ از حضور ۷۲ نفر از کارشناسان و مدیران ۲۱ مرکز عضو شبکه در کارگاه‌های آموزشی که توسط سایر مراکز (غیر از شبکه آزمایشگاهی) برگزار شد، در مجموع مبلغ ۲۲۷ میلیون ریال از سوی شبکه برای این آموزش‌ها حمایت شد.

وی یکی از اقدامات نوآورانه در شبکه را ایجاد کارگروه‌های تخصصی دانست و اظهار کرد: این کارگروه‌ها، کانون‌هایی برای گردهم‌آیی کارشناسان و متخصصان یکی از حوزه‌های آزمایشگاهی هستند که از این طریق، تجربیات و دانش خود را در قالب نشست‌های تخصصی، دره‌های آموزشی، انتشار مقاله یا کتب تخصصی، با دیگران به اشتراک می‌گذارند. سال ۹۹، با تشکیل کارگروه‌های جدید، تعداد کارشناسان فعال در کارگروه‌های تخصصی شبکه آزمایشگاهی به بیش از ۱۷۰۰ نفر رسید. این کارگروه‌ها نقشی موثر در توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی در کشور دارند.

به گفته وی سال گذشته فرآیند استقرار استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵ در ۷ مرکز عضو شبکه آغاز شد؛ ۱۷ مرکز موفق به تجدید، تمدید و گسترش دامنه این استاندارد و ۸ مرکز موفق به اتمام استقرار این استاندارد شدند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تعمیر و به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی را از دیگر خدمات این شبکه نام برد و یادآور شد: به منظور ارائه نتایج مطمئن به مشتریان، شبکه، مراکز عضو را به کالیبراسیون دوره‌ای تجهیزات تشویق کرده، مشاوره و آموزش‌های لازم را نیز به آنها ارائه می‌دهد و میزان حمایت‌های شبکه در این زمینه در سال ۹۹ بیش از ۷۹۲ میلیون تومان بود که به ۶۳ مرکز عضو پرداخت شد.

اسدی فرد ار ارائه ۷۲۵ میلیون تومان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت به اعضای این شبکه خبر داد و گفت: بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد مراکز عضو که هر سال انجام می‌شود، مراکزی که از امکانات موجود خود بهتر استفاده کرده باشند، می‌توانند از حمایت شبکه برای خرید دستگاه‌های جدید بهره‌مند شوند. این حمایت برای خرید دستگاه‌های ایرانی در قالب خرید از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، پرداخت می شود. در سال ۹۹، ۱۵ آزمایشگاه عضو به مبلغ ۷۲۵ میلیون تومان از این حمایت بهره‌مند شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین