کد خبر: ۷۰۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

اعلام کاندیداتوری مهمان‌پرست از مازندران برای انتخابات ریاست جمهوری/ قرار داد با چین در مرحله اول لازم بود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائتلاف وحدت ملی از اعلام کاندیداتوری خویش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و درباره قرار داد با چین، گفت: اینکه چه طور از این ظرفیت ایجاد شده باید استفاده شود نیاز به برنامه مدون است.
اعلام کاندیداتوری مهمان‌پرست از مازندران برای انتخابات ریاست جمهوری/ قرار داد با چین در مرحله اول لازم بود
آفتاب‌‌نیوز :

رامین مهمان‌پرست عصر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران، اظهار کرد: ائتلاف وحدت ملی بر اساس شاخصه‌های که دارد افراد را انتخاب می‌کند.

وی گفت: افراد باید باور به ایجاد تغییر در کشور داشته باشند، مردم منتظر طرح و برنامه‌های اجرائی کشور هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائتلاف وحدت ملی خاطر نشان کرد: ما به دنبال فردی هستیم که خلاقیت، تخصص،فراجناحی و توانمند در مبارزه با فساد باشد، کسی که قرار است دولت را در دست بگیرد همه شاخصه‌های وحدت ملی داشته باشد.

وی در پاسخ به حضورش در انتخابات‌های متعدد، گفت: بنده در سال ۹۲ برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کردم،بنا به دلایلی انصراف دادم و به مرحله نهایی وارد نشدم، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ ثبت‌نام کردم، برای این دوره با توجه به طرح‌ و برنامه‌ای که تدوین کردم تصمیم بنده جدی است که وارد انتخابات ریاست جمهوری شوم.

مهمان‌پرست، در ارتباط با سیاست خارجی، گفت: خطوط اصلی سیاست خارجی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم می‌شود و این به معنی تصمیم‌سازی نشدن سایر نهادها نیست، سایر نهادها باید برای پیشبرد امور خوب عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: در اجرا ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، نوع اجرا سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری بسیار دارای اهمیت است، اگر می‌خواهیم نسبت به سیاست خارجی نقد کنیم، منظورمان در اجرا است، در اجرای تغییرات بزرگی باید در دستگاه سیاست خارجه ایجاد شود، ساختار فعلی ناکارآمد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائتلاف وحدت ملی ادامه داد: ما به چرخش نیروی انسانی و نوع ورودی وزارت خارجه با تجدید نظر کنیم.

وی ادامه داد: اگر اعتقاد داریم که باید روابط سیاسی ما با سایر کشورها گره بخورد به روابط اقتصادی در این مجموعه باید توجه ویژه شود،سایر معاونت‌ها در وزارت خارجه باید برنامه مدون توسعه اقتصادی داشته باشند،همه معاونت‌ها باید فعالیت اقتصادی را در دستور کار خویش قرار دهند.

مهمان‌پرست، اضافه کرد: همه معاونت‌ها باید رویکرد اصلی خویش را توسعه اقتصادی مدنظر قرار دهند، معتقد هستیم تغییرات زیادی باید در ساختار، نیروی انسانی وزارت خارجه انجام شود، دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجه باید در اولویت اصلی باشد.

وی در ارتباط با قرار داد با چین، گفت: یکی از وظایف ذاتی وزارت خارجه برای ارتباط با سایر کشور نیاز به استراتژی و برنامه میان‌مدت، بلندمدت و کوتاه‌مدت است.

مهمان‌پرست، خاطر نشان کرد: ما باید نیاز سنجی درستی نسبت به سایر کشورها داشته باشیم، اگر دنبال سیاست خارجی موفق و توسعه یافته هستیم باید بخشی از وزارت خارجه وظیفه طراحی را داشته باشد و ضمانت اجرا را مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: چین قدرت بزرگ دنیا است، به‌زودی به عنوان قدرت بزرگ دنیا مطرح می‌شد، قرار داد کلی با این کشور باید امضا می‌شد،از الان به بعد بستگی دارد که چه طور این برنامه‌ها باید اجرا شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائتلاف وحدت ملی خاطر نشان کرد: چهار چوب همکاری ما طی 25 سال با چین انجام شده در سایر بخش‌ها باید دقت لازم را داشته باشیم که کشور استفاده مناسبی از این ظرفیت ایجاد شده ببرد.

وی خواستار اصلاح سیاست یارانه‌ای در کشور شد، گفت: اگر این سیاست اصلاح شود اقداماتی بسیار خوبی برای کشور می‌شود.

مهمان‌پرست با اشاره به مشکلاتی که در حوزه کشاورزی کشور وجود دارد، بیان کرد: سالی ۱۲۰ میلیون تن محصول زراعی تولید می‌شود، برای این محصولات و ایجاد انگیزه بین کشاورزان باید مشوق‌های تولیدی قرار دهیم، اقدامی که در حال حاضر کمتر انجام می‌شود.

وی یکی از مشکلات مهم کشور را مسکن اعلام کرد و گفت: کشور با ۳ میلیون مسکن کمبود انباشته شده مواجه هست،در هشت سال آینده ۱۰ میلیون مسکن نیاز داریم که برای این موضوع راهکار ویژه نیاز داریم که برنامه‌های آن را تدوین کردیم.

مهمان‌پرست خاطر نشان کرد: سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن زیر ۶۰ متر در کشور با هزینه بسیار کم می‌توانیم بسازیم.

وی ادامه داد: منابع مالی کشور با اصلاح یارانه قابل تامین است و یارانه افراد ضعیف کشور ۱۲ برابر افزایش می‌یابد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائتلاف وحدت ملی با اشاره به قابلیت‌های مناسبی که در کشور وجود دارد، گفت: باید اصلاح ساختار اقتصادی با تکیه بر بخش خصوصی و حمایت تولید و دریافت مالیات اصلاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین