کد خبر: ۷۰۲۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

آمریکاییها ۴۰ تروریست داعشی را به پایگاه خود در شمال سوریه منتقل کردند

نیروهای آمریکایی حدود ۴۰ تروریست از گروه «داعش» را از زندان «الهول» تحت کنترل نیروهای کرد سوریه مورد حمایت واشنگتن، به پایگاههای خود در حومه «الحسکه» در شمال این کشور منتقل کردند.
آمریکاییها ۴۰ تروریست داعشی را به پایگاه خود در شمال سوریه منتقل کردند
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) امروز ( چهارشنبه) به نقل از منابع محلی اضافه کرد که سه فروند بالگرد متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا در حالیکه با سه فروند بالگرد نظامی حمایت می‌شدند، عصر دیروز در پایگاه «الشدادی» فرود آمدند و حدود ۴۰ تروریست داعش را از زندان الهول به حومه الحسکه منتقل کردند.

این منابع با اشاره به اینکه دو نفر از تروریست‌های منتقل شده که دارای ملیت عراقی هستند را شناسایی کرده‌اند، افزودند که «زیاد ادریس » مشهور به «ابو سیف العراقی » متولد ۱۹۸۰ که مسئول گروهی موسوم به «الحسبه» در موصل بود و بعدها کار خود را در «دیرالزور» آغاز کرد و همچنین «نجدت مسعود رضا» ملقب به «ابی بکر الفراتی» متولد ۱۹۷۹ و مسئول حمله به دیر الزور، در بین تروریست‌هایی هستند که به پایگاه نیروهای آمریکایی در حومه الحسکه منتقل شدند.

خاطر نشان می‌شود که نیروهای کرد «آسایش» از آغاز عملیات امنیتی بزرگ در اردوگاه الهول در شرق الحسکه در تاریخ ۲۸ این ماه ( میلادی ) خبر دادند و در همان روز از دستگیری ۹ عضو داعش خبر دادند و گفته شد که « ابو سعد العراق » که او را یکی از فرماندهان این گروه تروریستی توصیف می‌کنند و مدتها است برای استخدام افراد در این گروه تروریستی کار کرده است، در بین آنها قرار دارد.

پیشتر شبکه «المیادین» لبنان در اواخر دی ماه سال گذشته به نقل از منابع میدانی سوری گزارش داد که آمریکا داعشی‌های زندانی در الحسکه در شمال شرق سوریه را برای انجام اقدامات تروریستی با بالگرد به مرزهای این کشور با عراق منتقل می‌کند.

این منابع افزودند: در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی آمریکایی‌ها ده‌ها نفر از زندانیان داعشی را از زندان‌های «الشدادی» و الحسکه به منطقه ۵۵ «التنف» منتقل کردند و از آنها برای حمله به مواضع ارتش سوریه بهره گرفتند.

براساس این گزارش، بیش از ۱۰۰ زندانی به مرزهای عراق منتقل شدند و پس از مسلح کردن آنها، آزاد شده‌اند تا به مواضع ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در بیابان‌های سوریه و عراق حمله کنند.

شمار عناصر داعشی که در زندانهای «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) وابسته به آمریکا محبوس هستند، حدود ۱۲ هزار نفر است که ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر از آنها دارای ملیت‌هایی از ۵۴ کشور هستند. ۵ هزار داعشی عراقی نیز در این زندان‌ها محبوس هستند.

همچنین در اردوگاه الهول در ۴۰ کیلومتری شرق الحسکه حدود ۷۰ هزار داعشی اسکان داده شدند که اکثر آنها دارای تابعیت عراقی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین