کد خبر: ۷۰۲۵۴۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

امام جمعه کرج: کجای سند ۲۵ ساله برای کشور مشکل ایجاد می‌کند؟

نماینده ولی فقیه در استان البرز، گفت: ایران بنا دارد از ظرفیت‌های کشورهای جهان و همسایه‌هایش از هند و روسیه برای رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ و سیاست استفاده کند و سند ۲۵ ساله اولین قدم است.
امام جمعه کرج: کجای سند ۲۵ ساله برای کشور مشکل ایجاد می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ فروردین کرج، با قابل قبول نبودن و ضد و نقیض بودن برخی از تصمیم های مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا، بیان کرد: راجع به تعطیلی در زمان کرونا و دستور ستاد ملی کرونا اینکه تا امروز اهل ایمان و مسجدی‌ها به خوبی رعایت کرده‌اند و باز هم می‌کنند اما مسئولین محترم ستاد پاسخگو باشند که چرا وقتی به گفته خودتان، افرادی به مسافرت می روند و یا در صفوف متراکم و طولانی خرید و اماکن شلوغ حضور دارند، مساجد را که تمام قوانین را رعایت می کنند و اقل زمان و ازدحام را دارند تعطیل می‌شوند؟

 وی در ادامه افزود: نماز جمعه هم همینطور هفته‌ای یک بار است و فضای آن طبق نظر کار شناسان تهویه هوا و سقف بلند و فاصله گذاری مناسب دارد و مدت نماز محدود با افراد محدود چرا تعطیل باشد؟ به علاوه شارع مقدس در امر برگزاری نماز جمعه اقل افراد برای شرکت را با امام پنج نفر دانسته یعنی همه شرائط مد نظر بوده لذا با کمترین تعداد افراد می توان نماز را برقرار کرد و جالب است دستور بستن مساجد را وقتی می‌دهند که دستور باز کردن سینماها را می دهند و این پذیرفته نیست باید تجدید نظر جدی شود.

ماهیت سند ۲۵ ساله، راهبردی و نقشه راه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در رابطه با سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین،گفت: نکته‌ای راجع به سند همکاری ایران و چین عرض کنم که عده ای خیلی برافروخته شده‌اند و این اقدام را بر خلاف منافع ملی و وابستگی به شرق می‌دانند. اولاً خوب است رابطه ایران با چین را از قبل بررسی کنند که نوع تعاملات و مناسبات چگونه بوده.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود: ثانیاً ایران بنا دارد از ظرفیت‌های کشورهای جهان و همسایه‌هایش از هند و روسیه برای رشد و توسعه اقتصاد و فرهنگ و سیاست استفاده کند و این سند اولین قدم است. ثالثاً آنچه در سند تا همین مقدار که مطرح شده با توجه به این که وسط جنگ اقتصادی هستیم و نمی‌شود مطالب را شفاف بیان کرد، را بررسی کنید و بگوئید کجای آن برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی فرق بین تعهد نامه و توافق نامه را نمی‌دانند و اظهار نظر می کنند، بیان کرد: بعضی‌ها که فرق تعهدنامه و توافق نامه و قرارداد و سند را نمی‌دانند اظهار نظر می‌کنند و نمی‌دانند ماهیت این سند، راهبردی و نقشه راه است. اسکلت همکاری دراز مدت طرفین را بر اساس منافع مشترک ترسیم می‌کند تا در زمان مشخص شده قراردادهای لازم را منعقد کنند به علاوه صلح و ثبات منطقه در آن لحاظ شده و مطلبی راجع به مداخله در امور کشورها که بعضی ادعا کرده‌اند را ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با بیان اینکه این سند در کم اثر شدن تحریم ها و انتقال دانش نقش دارد، بیان کرد: در این سند انتقال دانش انتقال فن آوری، کم اثر شدن تحریم‌ها و آورده‌های دیگر با توجه به عدم وابسته شدن لحاظ شده است. البته قطعاً عزیزان توجه دارند که نباید منفعلانه حرکت کنند و از تمام فرصت‌های همکاری به نفع ایران با دقت در چالش هائی که ممکن است وجود داشته باشد استفاده می‌کنند. به کوری چشم معاندان خارجی و داخلی، ایرانِ قوی به سرعت به سمت قوی تر شدن در حال حرکت است و آمریکای به گل نشسته و اذناب پلیدش توان جلوگیری از ایران را ندارند.

مسئولین صادقانه گزارش دهند که چه مقدار از وعده هایشان را عملی کرده اند

آیت الله حسینی همدانی با تذکر به مسئولین در ماه های پایانی خدمتشان،بیان کرد: مسئولین محترم در این ماه های پایانی بیشتر به فکر خدمت کردن مردم باشند و صادقانه و راست گزارش دهند وعده‌هائی که دادند را چه مقدار عملیاتی کردند و البته محل بیان مطلب را صدا و سیما و رسانه ملی انتخاب کنند تا همه مردم پاسخ آنان را بشنوند و قضاوت کنند. و الا مثل استعفاء دادن در فضای مجازی اقدام داشته باشید فرار از مسئولیت است.

بنده از هیچ فرد و لیستی حمایت نکرده و نمی کنم

وی در ادامه با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها بیان کرد: راجع به انتخابات باید عرض کنم چه در رابطه با ریاست جمهوری و چه شوراها وظیفه ما این است که به دنبال انتخاب اصلح باشیم و برای این کار یا خودمان افراد را می شناسیم یا از افراد مطمئن و آگاه راهنمائی می گیریم.

امام جمعه کرج با اشاره به بیانی از مقام معظ رهبری، گفت: آقا در بیانی فرمودند: «مردم اگر خودشان نامزدهای انتخاباتی را نمی‌شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینش‌های انتخاباتی استفاده کنند.»همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در نظام اسلامی باید بر اساس حجت شرعی رای داد. یعنی باید طوری ضوابط شرعی و دینی را با عقل خود و مشاوره اهل خبره رعایت کرده باشیم که توان پاسخگوئی را داشته باشیم. و این به این معنا نیست که همه به یکسان رای بدهند، آنچه مهم است داشتن معیار و ملاک برای رای دادن است و الا همه یک شخص را که انتخاب نمی کنند تنوع انتخاب داریم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه از هیچ فردی حمایت نکرده و نمی کند، گفت: تذکر امروز من این است که از تخریب هم اجتناب کنید. تهمت و افتراء و غیبت برای از رده خارج کردن رقیب کار خلاف اخلاق و شرع است. آبروی دیگران را بردن موجب غضب الهی است. عده ای برای اینکه شناخته هم نشوند در فضای مجازی بدون نام مشخص لجن پراکنی می کنند حتی گاهی به بنده هم مطالبی نسبت می دهند. همانطور که در گذشته هم عرض کردم الان هم می گویم؛ بنده تا امروز از هیچ فرد و یا گروه و لیستی حمایت نکرده ام در آینده هم نخواهم کرد و این معیار را هم دادم که اگر کسی فرد و افراد را به بنده منتسب کرد به همان ها رای ندهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
1
حاج اقا مگه متن قرار داد که محرمانه است را شما مطالعه کردید؟!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
2
شما اصل سند رو به ما نشون بدین. بعد این سئوال رو بپرسین!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
2
اشكال فعلا محمرمانه بودنش است به همين سادگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
2
وقتی متن سند منتشر نشده چطوری بگیم ایرادش کجاست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
1
یک سیاستمدار یا یک اقتصاد دان کارکشته می داند.
محمدگلکارخوزانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
امام جمعه محترم کرج
باسلام
به استحضار میرسانم این تعهد نامه نیست و تفاهمنامه است.!!
لذا اگر تعهد باشد که جنبه حقوقی و اجرائی دارد!
عامیانه یک موضوعاتی را طرفین در قابل MOUیا همان تفاهم کرده و در این مرحله اجرائی و فعلا بار حقوقی ندارد،
ناشناس
|
Oman
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
1
مشکل اینجاست که نباید در اینموارد همه اظهار نظر کنی چون ممکن سوادش نباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
1
قراردادی که اینهمه در موردش پنهانکاری صورت میگیره صد در صد مشکل داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
1
چند بار محتوای سند 25 ساله رو مطالعه کردی؟
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
1
اگر مانند سند توسعه و تمدن 1404 باشه هیچ ضرری نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
1
اگر میدونی بگو چیه؟ وقتی مردم نمیدانند چکونه به سوالت جواب بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
رابطه با کمونیست مشکل دارد راستی از مسلمانان چین چه خبر؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
1
هنوز مفاد این سند و قرارداد منتشر نشده است حضرتعالی چگونه در باره مفاد آن پیش قضاوت می کنید؟این پیش قضاوت حضرتعالی خیلی از افکار دیگر رادر ذهن شنوندگان ایجاد می کند که نکند در مورد همه چیز اینگونه قضاوت می کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
ایشون خب از همه چیز نا خوانده خبر دارد مگه بهشت وجهنم برقرار شده که اینا دم ودقیقه ازش خبر میارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
افتخار حوزه همبشه این بوده که چون مستقل از دولت است و هزینه ها توسط مردم پرداخت میشود مدیون حکومت نیست.ولی اکنون مشاهده می شود که طبقه ای از روحانیون در ایران که وارد حکومت شده و صاحب مناصب کشوری و لشکری هستند ، طوری خود را مدیون حکومت می دانند که در تأیید گاه اشتباه عملکرد نظام ذره ای تردید به خود راه نمی دهند اگر چه آن را به عنوان مصلحت نظام توجیه می کنند.همانند دفاع تمام قد آنان از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد . در توجبه آن ابراز می دارند که ایشان تغییر کردند در صورتی که نخواستند ضعفهای ایشان را بپذیرند چون گفتار و کردارش را می پسندیدند تاوان آن انتخاب اشتباه را ملت هنوز دارد می پردازد.حالا هم دفاع از پیمان نامه ای که کسی از مفاد آن آگاه نیست .شاید که مصالح ملت هم در آن لحاظ شده باشد ولی چینی ها هم فرصت طلبند و مسلمٱ امتیازهایی گرفتند و با توجه به وضعیت کشور و شرایطی که در آن قرار داریم در واقع احتمال می رود که امتیاز هایی که ما دادیم بیشتر هم باشد. خدا کندحب دنیا و حب جاه
ومقام آنقدر ما را فریفته نکند که آخرتمان را فراموش کنیم.انشاءالله خداوند همه ما را عاقبت به خیر گرداند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین