کد خبر: ۷۰۲۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
چند مقام ارشد دولت اردن بازداشت شدند؛

ولیعهد سابق اردن: در حصر خانگی‌ هستم

در جریان عملیات نیروهای امنیتی-اطلاعاتی اردن شریف حسن بن زیاد، سفیر پیشین اردن در عربستان سعودی و ابراهیم عوض‌الله، رئیس پیشین دادگاه سلطنتی و وزیر پیشین برنامه و بودجه این کشور بازداشت شده اند.
ولیعهد سابق اردن: در حصر خانگی‌ هستم
آفتاب‌‌نیوز :

پترا، خبرگزاری دولتی اردن اعلام کرد دو مقام ارشد دربار اردن و چند نفر دیگر روز شنبه ۳ آوریل به دلایل امنیتی بازداشت شده‌اند.

گزارش‌هایی نیز درباره بازداشت شاهزاده حمزه، ولیعهد سابق و برادر نانتی ملک عبدالله پادشاه اردن منتشر شده است.

شاهزاده حمزه بن حسین در پیامی ویدئویی می‌گوید در بازداشت خانگی است، ادعایی که ارتش اردن آن را رد می‌کند اما می‌گوید در قالب تحقیقات امنیتی فراگیر به اطلاع شاهزاده حمزه هم رسانده شده است تا از هر اقدامی که هدف آن «امنیت و ثبات» کشور باشد، بپرهیزد.

اردن یکی از کشورهای نسبتا با ثبات جهان عرب و از متحدان کلیدی غرب در خاورمیانه به شمار می‌رود. باوجود آنکه ده سال پیش در همین روزها تظاهراتی به تاسی از انقلاب‌های عربی در این کشور به راه افتاد، اما این جنبش اعتراضی دیری نپایید.

به گزارش خبرگزاری پترا در جریان عملیات نیروهای امنیتی-اطلاعاتی اردن شریف حسن بن زیاد، سفیر پیشین اردن در عربستان سعودی و ابراهیم عوض‌الله، رئیس پیشین دادگاه سلطنتی و وزیر پیشین برنامه و بودجه این کشور بازداشت شده اند.

جزئیاتی از «دلایل امنیتی» این بازداشت‌ها منتشر نشده است.

برخی رسانه‌ها و خبرنگاران عرب، تحولات شنبه اردن را کودتا خوانده اند.

ملک عبدلله، پسر ملک حسین هاشمی، از سال ۱۹۹۹ پادشاه اردن است. این کشور در سال ۱۹۹۴ با اسرائیل پیمان صلح امضا کرد. پادشاهی اردن هاشمی، متولی مسجد الاقصی در بیت‌المقدس است. کشور ۱۰ میلیونی اردن در حال حاضر پذیرای ۶۰۰هزار پناهجوی سوری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین