کد خبر: ۷۰۲۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

تدریس در مدارس مشروط به کسب گواهینامه صلاحیت معلمی

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که هیچ کس پس از این نمی‌تواند در آموزش و پرورش تدریس کند، مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را کسب کند، گفت: صلاحیت حرفه‌ای تدریس، فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است.
تدریس در مدارس مشروط به کسب گواهینامه صلاحیت معلمی
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی با معلمان می‌تواند گره‌گشای مسائل و تنگناهای تعلیم و تربیت باشد، در چنین اجتماعاتی امیدهای من پُررنگ می‌شود و دشواری‌ها رنگ می‌بازد و بر این باور می‌شوم که قافله تعلیم و تربیت، با پشتوانه نیروهای با انگیزه و با درایت، مسیرهای پُر فراز و نشیب را به نحو مطلوبی، پشت سر می گذارد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت، دغدغه نمایندگان معلمان است و این مهم، بسیار ارزشمند است، گفت: یکی از آسیب‌‌هایی که سازمان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند این است که مأموریت‌ها رنگ می‌بازد لیکن شما در آموزش و پرورش خراسان رضوی، نشان دادید که به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارید و این موضوع برای شما اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بی‌تردید آینده کشور در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد و هر تحولی مترتب بر یادگیری است، افزود: شخصیت و هویّت آدمی، نحوه مواجهه او با دنیای بیرونی و توانایی اندیشیدن، در دوره یادگیری، شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه هیچکس پس از این نمی‌تواند در آموزش و پرورش تدریس کند، مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را کسب کند، گفت: «صلاحیت حرفه‌ای تدریس»، فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ حرفه‌ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تأثیرگذاری به جهت اندازه، عمق، موضوع و مخاطب را ندارد، گفت: پایدارترین تحول و مادر تمام تحول‌ها، تحولی است که در انسان اتفاق می‌افتد، این شغل پایانی ندارد و معلمان، دائما می‌توانند صلاحیت‌های خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین ‌رکن سند تحول بنیادین داشتن معلم متفاوت است و سند باید ظرفیت خود را در تحقق صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آشکار سازد، گفت: اکنون در مواجهه با بزرگترین چالش آموزشی قرار گرفته‌ایم، این شرایط با تمام مصائبی که داشت، امکان‌ها و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای را در اختیار ما قرار داد که باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که انعطاف در روش‌ها و الگوهای تدریس و داشتن نوآوری، اصل ملی و جهانی است، گفت: همانطور که هیچ چیز جای مدرسه را نمی‌گیرد، هیچ پرده و صفحه نمایشی جای معلم را نخواهد گرفت.

پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی در تبصره 5 مصوبه «نحوه منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش»، این وزارتخانه را موظف به تدوین آیین نامه نحوه جذب صدور و به روز آوری گواهینامه صلاحیت معلمی برای معلمان مدارس دولتی و غیردولتی کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین