کد خبر: ۷۰۳۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

اعلام کاندیدا شدن عباس نبوی برای انتخابات ریاست جمهوری

سید عباس نبوی مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی جهت حضور در رقابت‌های انتخاباتی اعلام حضور کرد.
اعلام کاندیدا شدن عباس نبوی برای انتخابات ریاست جمهوری
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس نبوی مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی برای کاندیداتوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، اعلام حضور کرد. 

عباس نبوی اظهار کرد: صف حضور در رقابت‌ها صف شایسته‌ای شده، باید از آن استفاده کرد . حضور افراد از جریان‌ها و سبک‌های مختلف امر پر خیر وبرکتی است و من به سهم خودم از این حضور استقبال می کنم. تلاش بنده مانع و مزاحم هیچ شخصیت و فعال سیاسی نیست. همه کسانی که آمادگی دارند محترم هستند.

وی با تاکید بر ضرورت فاصله گرفتن از دو قطبی‌های سیاسی ادامه داد: ما دو معضل مهم در فضای سیاسی کشور داریم. اولین معضل این است که حدود ۲۴ سال از سال ۷۶ می‌گذرد که فضای انتخاباتی ما عمدتا حول دو قطبی‌های کاذب است که همچنان ما آثار نامطلوب این آثار را می بینم. آنقدر این دو قطبی غلیظ شد که انتخابات ۱۴۰۰ نوعی نه گفتن به دو قطبی ها را شکل می‌دهد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: باور حرف صادقانه برای مردم سخت شده و به اعتماد عمومی لطمه وارد شده است. در کنار سیاسیون این اعتماد از مردم سلب شده است. مردم سوال می کنند کی مسیری آغاز می شود که با زبان مردمی واضح و روشن سخن بگوید.

وی ادامه داد: همه شاهد بودند که من در این دو قطبی‌ها نقشی بر عهده نگرفتم. در بخش مربوط به آسیب عمومی تلاش من به این سمت بوده که کمک کنم.

نبوی در ادامه گفت: بخش پیش روی ما در حوزه های کلان نیازمند برنامه‌های گسترده است. رهبر انقلاب مرکز الگوی اسلامی پیشرفت را تشکیل دادند که بزرگ ترین کاری است که تا کنون در کشور ایران انجام شده است. بنده برای تهیه الگوی اسلامی پیشرفت حضور بسیار موثری داشته ام. البته این الگو حل کننده همه مسائل نیست اما الگو را شکل داده است. به تعبیر مقام معظم رهبری این الگو بعد از قانون اساسی نقش مهمی را ایفا می کند.

وی یادآور شد: من بیش از ۵۰ برنامه کارآمد را آماده کردم برای دولت بعدی. از مجموع این ۵۰ برنامه ۱۵ برنامه به اقتصاد کلان و خرد باز می‌گردد.

این فعال سیاسی گفت: پنج برنامه کلان در قسمت سیاسی دیده‌ایم که یکی از آن‌ها جمع کردن خرده احزاب است. برنامه تحول تولید فرهنگ هم از دیگر تلاش‌های ما است. در چند سال اخیر هنرمندان ما خیلی اذیت شدند. در بخش مربوط به حوزه مدنی بحث‌های مهمی داریم. خانم‌ها مطالبات زیادی دارند باید به آن رسیدگی شود.

وی در ادامه به تشریح دیگر برنامه‌ها و خط و مشی‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی خود پرداخت و اعلام کرد که دکترینی تحت عنوان عدالت و اقتدار نوشته شده است.

نبوی همچنین توضیحاتی درباره ویژگی‌های مدیریتی خود با اصول رجل سیاسی مذهبی طرح شده در قانون اساسی ارائه داد و گفت: اگر رد صلاحیت شوم با احترام به شورای نگهبان اعتراض به این موضوع را برای خودم به عنوان یک حق در نظر می گیرم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین