کد خبر: ۷۰۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

فیلم‌های روی پرده اکران آنلاین می‌شوند؟

تعطیلی و ایجاد وقفه دوباره در فعالیت نیم‌بند سینماها این پرسش را مطرح می‌کند که آیا چنین وضعی با توجه به فروش پایین گیشه، صاحبان فیلم‌های روی پرده را به اکران آنلاین مجاب می‌کند؟
فیلم‌های روی پرده اکران آنلاین می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

پس از روزهای سختی که در سال ۱۳۹۹ بر سینما گذشت، انتظار می‌رفت سال ۱۴۰۰ به ویژه پس از تغییر رده‌بندی شغلی سینماها در گروه‌بندی‌های کرونایی شرایط بهتری برای سینماداران، پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگانی که فیلم‌های‌شان آماده اکران است فراهم شود، اما تغییر وضعیت پایتخت به سطح قرمز با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا انتظارها را بر هم زد و انتقال مشاغل سینمایی از گروه سه به گروه دو را نیز بی‌اثر کرد و حالا همان جریان سال قبل در حال تکرار است.

البته سال قبل از یک جهت متمایز بود که آن هم به خاطر اتفاق تازه اکران آنلاین رخ داد ولی این تجربه هم هرچه جلوتر رفت بی‌فروغ‌تر شد تا جایی که به یک طرح شکست‌خورده تبدیل شد، اما اکران آنلاین فیلم «شنای پروانه» در چند وقت گذشته نشان داد که اگر فیلم قابل توجهی نمایش داده شود می‌تواند در جذب مخاطب و جبران بخشی از سرمایه تولیدش موفق باشد.

برهمین اساس برخی دست‌اندرکاران فیلم‌های اکران نوروزی در این فکر هستند که شاید بتوانند با ادامه‌دار بودن تعطیلی سینماها و نامشخص بودن وضعیت روی اکران آنلاین حساب کنند.

البته فیلم «هفته‌ای یک بار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی که در صدر فروش گیشه قرار دارد احتمالا بیش از دیگر فیلم‌ها منتظر بازگشایی سینماها خواهد ماند و همین‌طور فیلم «تکخال» که با توجه به کمدی بودنش شانس نسبتا بهتری برای جذب مخاطب در سینماها دارد.

اما از میان سه فیلم دیگر اکران نوروزی که پیش‌تر خبرهای بیشتری هم از آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است، سازندگان «خورشید» فعلا منتظر بازشدن سینماها هستند.

در این‌باره محمدرضا صابری - پخش‌کننده فیلم «خورشید» - به کارگردانی مجید مجیدی تاکید می‌کند که فعلا برنامه‌ای برای اکران آنلاین این فیلم ندارند.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی هم با غیرقابل پیش‌بینی دانستن شرایط اکران به ایسنا گفت: به زودی جلسه‌ای را با آقای رنجکشان و مسعود کیمیایی خواهم داشت و صحبت می‌کنیم چون به نظر می‌رسد با این شرایط باید چاره‌ای دیگر بیندیشیم. البته اکران آنلاین هم با توجه به امکان کپی شدن فیلم شرایط مطلوبی ندارد ولی با این حال باید با آقای کیمیایی هم مشورت کنم.

دیگر فیلم اکران نوروزی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد است که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی محسوب می‌شود و در سال‌های قبل به خاطر بودجه زیادی که برای ساختش خرج شده بود و بعد دچار مشکلاتی در مالکیت فیلم شد، حاشیه‌های پرسروصدای زیادی داشت. محمد حمیدی مقدم - مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی - درباره این‌که آیا فیلم «لاله» که فروش کمتری هم نسبت به دیگر فیلم‌های اکران نوروز داشته به اکران انلاین می‌رود یا خیر، به ایسنا پاسخ داد: وضعیت فعلی برای هیچ کدام از فیلم‌ها مناسب نیست و ما قرار بود در این روزها برای شروع پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم «لاله» آماده شویم چون «لاله» با توجه به گونه اکشن و ورزشی که پیشنهاد می‌دهد می‌توانست با تبلیغات، بیشتر دیده شود. با این حال ناامید نیستیم و اکران آنلاین هم یکی از گزینه‌های قطعی است که برای آن آماده خواهیم شد، اما امیدوارم با طراحی بهتر برای آشنایی مخاطب با فیلم ابتدا به تعداد مخاطبان در سینماها اضافه کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین