کد خبر: ۷۰۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

رد نظریه "تاثیر گروه خونی بر ابتلا به کووید-۱۹"

متخصصان علوم پزشکیِ آمریکا در یک مطالعه جدید نظریه "تاثیر نوع گروه خونی بر کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹" را رد کردند.
رد نظریه
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج آزمایشات جدید نشان می دهد که نوع گروه خونی A، B، AB یا O در کاهش یا افزایش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ تاثیری ندارد.

در آغاز همه گیری بیماری کووید-۱۹ نتایج برخی گزارش ها حاکی از آن بود که افرادی با گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند و افرادی که گروه خونی آنان O هست، کمتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

متخصصان آمریکایی در بررسی جدید روی نزدیک به ۱۰۸ هزار بیمار دریافتند هیچ ارتباطی بین نوع گروه خونی افراد و شانس ابتلا به بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.

به گفته این متخصصان از زمان آغاز همه گیری، ارتباط نوع گروه خونی با خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مورد بررسی قرار گرفت که نتایج برخی از آنها حاکی از وجود ارتباط میان نوع گروه خونی و احتمال ابتلا به این بیماری بود. هرچند در این بررسی جدید مشخص شد هیچ ارتباطی میان نوع گروه خونی و احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و شدت آن وجود ندارد.

نتیجه گزارش اولیه منتشر شده در چین حاکی از تاثیر احتمالی نوع گروه خونی بر خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است. مطالعات بعدی نیز که در ایتالیا و اسپانیا انجام گرفت وجود این ارتباط را تایید کردند. هرچند، مطالعات دیگری که در دانمارک و ایالات متحده انجام گرفته با نتایج متناقضی همراه بوده است.

محققان آمریکایی برای مشخص شدن هر چه بیشتر این موضوع به ارزیابی اطلاعات ده ها هزار بیمار در سه ایالت پرداختند. از میان آنان تست کروناویروس نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر مثبت و مابقی منفی بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته این متخصصان نوع گروه خونی نقش قابل ملاحظه‌ای در خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین