کد خبر: ۷۰۳۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

۴۰ نفر در ۲ مراسم عروسی در میاندوآب به کرونا مبتلا شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با اشاره به افزایش موارد ابتلا و بستری‌های ناشی از کرونا در این شهرستان گفت: به دنبال برگزاری ۲ مراسم عروسی پشت سرهم و به فاصله ۲ روز از هم در یک طایفه، حدود ۴۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند.
۴۰ نفر در ۲ مراسم عروسی در میاندوآب به کرونا مبتلا شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سهراب حیدری روز سه‌شنبه با بیان اینکه در این ۲ مراسم عروسی ۴۰۰ نفر حضور داشتند اظهار داشت: از این تعداد افراد مبتلا هفت نفر در بیمارستان عباسی بستری هستند و یک نفر از آنها نیز که یک خانم حدود ۳۵ ساله بود امروز جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این موضوع زنگ خطری برای این شهرستان و آذربایجان‌غربی است، افزود: از شهروندان می‌خواهیم به جهت حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان از دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری و یا حضور در مراسم‌ عروسی و عزاداری خوددداری کنند.

وی اضافه کرد: این بیماری به شدت در حال گسترش است و برگزاری مراسم عروسی که به طور معمول بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود می تواند شیوع آن را در حد زیادی گسترش دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با بیان اینکه با این روند، کنترل بیماری به این زودی غیرممکن خواهد بود، گفت: اگر شرایط با این شکل پیش رود، امکان تجربه روزهای سخت برای مردم وجود دارد که خسارت‌های جبران‌ناپذیری به خانواده ها وارد می‌کند.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ نفر در بیمارستان عباسی این شهرستان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۳ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی با بیان اینکه مبتلایان معمولا پس از آنکه بدحال شدند به بیمارستان مراجعه می کنند اضافه کرد: این گونه بیماران بلافاصله در آی‌سی‌یو بستری و به تنفس مکانیکی وصل می‌شوند که این امر موارد ناشی از مرگ و میر را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: یکی از عواملی که به تشدید کرونا و افزایش مبتلایان منجر می‌شود، تجمعات و برگزاری مراسم عروسی در تالارهاست که مردم باید به جد از برگزاری آن خودداری کنند.

تغییر وضعیت کرونا از زرد به نارنجی در میاندوآب باعث شد تا امروز آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی میاندوآب‌ با حضور در سطح شهر آژیر خطر را به صدا در آورده و مردم را نسبت به استفاده از ماسک و ماندن در خانه و پرهیز از حضور در تجمع‌ها دعوت کنند.

وضعیت کرونایی این شهرستان پس از مدت‌ها از امروز به حالت نارنجی درآمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین