کد خبر: ۷۰۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

چه اتفاقی با گردو خوردن در بدن می‌افتد؟

هر روز گردو خوردن، موجب چه اتفاقی در بدن می‌شود؟‌
چه اتفاقی با گردو خوردن در بدن می‌افتد؟
آفتاب‌‌نیوز :

آجیل‌ها را می‌توان بدون هیچ تردید به‌عنوان ابرغذا نامید. محتوای کالری بالا به شما امکان می‌دهد حتی به تعداد انگشت‌شماری، آجیل را استفاده کنید و ترکیبات غذایی آن، مواد معدنی ضروری بدن را تأمین می‌کند.

آجیل، یک منبع خوب به جای غذا است، اما آلرژی می‌تواند آجیل خوردن را به یک محدودیت تبدیل کند.

خوردن هر نوع آجیل، بدن را مملو از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم می‌کند. متخصصان تغذیه، آجیل را یک میان‌وعده کامل می‌دانند. به دلیل محتوای بالای چربی، پروتئین و فیبر، همراه با کمبود تقریباً کامل کربوهیدرات‌ها، مغز‌های آجیل بر نوسانات انسولین تأثیر نمی‌گذارند. این به آن معنی است که استفاده از آن‌ها منجر به افزایش وزن یا دیابت نخواهد شد.

گردو، موقعیت خاصی دارد. نخست این‌که بر خلاف مثال بادام هندی، گردو با هزینه کمتر، سازگاری با محیط زیست و سازگاری ژنتیکی دستگاه گوارش، جهت جذب این محصول برای بدن بسیار مفید است.

یکی دیگر از مزایای انکار ناپذیر این مغز، محتوای بالای اسید‌های چرب امگا ۳ است. این نوع چربی‌های سالم جهت مبارزه با استرس (دلهره)، التهاب نهفته و همچنین حفظ سلامت قلب و عروق خونی ضروری است. محتوای چربی اشباع نشده گردو به ۶۵ درصد می‌رسد که تنها با ماهی و دانه‌های چیا برابری می‌کند.

گردو از نظر شکل، شبیه مغز است و تأثیر بسیاری در کار این اندام دارد. بر اساس تحقیقات، استفاده منظم از گردو موجب بهبود عملکرد و کاهش استرس (دلهره) می‌شود. به دلیل چربی‌ها، ویتامین‌های A ، C ، B۱ ، B۲ ، B۱۲ ، K ، E موجود در آجیل‌ها و همچنین مواد معدنی - آهن، گردو از سامانه عصبی بدن در برابر فشار بیش از حد، محافظت می‌کند و موجب بهبود گردش خون می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین