کد خبر: ۷۰۳۴۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
سونامی هسته‌ای پوتین؛

عکس| پوسیدون، اژدر هسته‌ای غول‌پیکر روسیه؛ سلاح مخفی که می‌تواند شهرها را نابود کند

اژدر غول پیکر "پوسیدون" می‌تواند هزاران مایل را بدون شناسایی مسافت طی کند و شهر‌ها را با امواج رادیواکتیو نابود سازد.
عکس| پوسیدون، اژدر هسته‌ای غول‌پیکر روسیه؛ سلاح مخفی که می‌تواند شهرها را نابود کند
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- جای تعجبی نیست که ترس غرب از تهدید روسیه در حال افزایش است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنانه بریتانیایی "دیلی میل" در گزارشی درباره اژدر هسته‌ای در سامانه دفاع موشکی ساحلی روسیه می‌نویسد: "حتی تصور آن نیز وحشتناک است. دیواره عظیمی از آب در دریا بلند شده و شهری، چون نیویورک را نابود ساخته و منطقه را تحت تاثیر تشعشعات رادیواکتیو قرار دهد.

بسیاری چندین سال پیش زمانی که اهداف نظامی کابوس‌وار "پوتین" مطرح شده بودند آن را یک بلوف قلمداد می‌کردند. اکنون، اما اژدر پوسیدون ۲۰ ام ۳۹ روسیه قادر است با تجهیز به یک کلاهک چند مگاتنی بخش عظیمی از خط ساحلی را ویران ساخته و زنجیره‌ای از سونامی‌های رادیو اکتیو کشنده را ایجاد کرده و شهر‌ها را برای دهه‌ها غیرقابل سکونت سازد.

روسیه در حال توسعه اژدر پوسیدون است و دستکم سه زیردریایی سازگار برای حمل این اژدر عظیم در حال آزمایش را در قطب شمال مستقر کرده است.

با آب شدن تدریجی یخ‌ها در قطب شمال مسیر برای اجرای طرح‌های اقتصادی روسیه به منظور حمل و نقل دریایی به اروپا و آسیا نیز هموار شده و آسیب‌پذیری نظامی مرز‌های شمالی روسیه که پیش‌تر نفوذناپذیر قلمداد می‌شدند را دشوار ساخته است.

پوتین قصد دارد تا تابستان ۲۰۲۲ میلادی پوسیدون در قطب شمال مستقر شود. رسانه‌های روسی گزارش داده اند که پوتین از وزارت دفاع روسیه خواسته تا او را مستقیما در جریان نتایج آزمایش‌هایی که در این باره از فوریه آغاز شده و در سال جاری میلادی نیز ادامه می‌یابد قرار دهد.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: ایده ساخت این اژدر در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط یک ژنرال روس در رایزنی با پوتین مطرح شد. پوتین سه سال بعد اعلام کرد که روسیه در حال ساخت اژدری است که در تصاویر مربوط به آن نشان داده می‌شود که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد.

محدوده حرکت این اژدر ۱۰ هزار کیلومتر است. پوسیدون بزرگترین اژدر ساخته شده در جهان است و حدود ۱.۸ متر قطر و ۱۹ متر طول دارد و از راه دور کنترل می‌شود. این اژدر ۳۰ برابر بزرگتر از اژدر‌های معمول است و وزنی ۱۰۰ تنی دارد و با سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت قادر به حرکت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
2
امان از دست روس های حیله گر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
2
این روسیه ملعون ،کبه جای ایجاد تکنولوژی سازنده فقط به دنبال سلاح ، تهدید، وتخریبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
1
4
در همه کشورهای دنیا شیطان حکومت میکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
1
2
کمونیسم به غیرازمرگ وفقر نابودی چیزی برای دیگرممالک ندارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین