کد خبر: ۷۰۳۵۰۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲

علم‌الهدی: ایران بهترین مدیریت ‌کرونا در کره زمین را دارد

امام جمعه مشهد ضمن تأکید بر لزوم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا در مراسم‌ ماه مبارک رمضان، گفت: مردم حتماً اصول بهداشتی را رعایت کنند که این بهانه به دست دشمنان اسلام نیفتد که شرکت در مجامع دینی و عبادات پروردگار باعث شیوع و توسعه این بیماری شد.
علم‌الهدی: ایران بهترین مدیریت ‌کرونا در کره زمین را دارد
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد علم‌الهدی در آیین غبارروبی مساجد در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان که امروز، ۱۹ فروردین ماه، در مشهد برگزار شد با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره، اظهار کرد: در این آیه که خداوند در آن می‌فرمایند «وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثابَةً لِلنَّاسِ وَ أَمْناً وَ اتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ إِبْراهیمَ مُصَلًّی وَ عَهِدْنا إِلی‏ إِبْراهیمَ وَ إِسْماعیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطَّائِفینَ وَ الْعاکِفینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ» دو نکته وجود دارد که مربوط به این ایام است.

وی ادامه داد: نکته اول این‌که خداوند می‌فرماید «وَ عَهِدْنا إِلی‏ إِبْراهیمَ وَ إِسْماعیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ» بدین معنا که «ما با ابراهیم و اسماعیل پیمان بستیم که خانه مرا تطهیر کنند»، چرا به ابراهیم و اسماعیل باهم اشاره می‌کند؟ ساختار مسجدالحرام و کعبه به وسیله حضرت ابراهیم بنا شد؛ ایشان در سازندگی آن بنا همزمان معمار، مهندس و مباشر بود. اسماعیل نیز به ‌عنوان دستیار به ابراهیم کمک می‌کرد، اما مأموریت و مسئولیت اصلی ساخت‌وساز کعبه با ابراهیم بود و اساس فرمان کعبه‌سازی را خدا برای ابراهیم صادر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که «ابراهیم به‌ عنوان متولی کعبه مردم را به طرف کعبه دعوت کرد»، خاطرنشان کرد: وقتی ساختمان کعبه تمام شد، خدا به ابراهیم دستور داد بر روی همان سنگ مقام ابراهیم که می‌ایستادی و دیوار کعبه را بالا می‌بردی، بر روی همان سنگ بایست و مردم را به زیارت کعبه دعوت کن. ما صدای تو را می‌رسانیم و ابراهیم فریاد زد «ای جهانیان، همه بیایید به طرف خانه خدا» و این صدا را خدا به همه جهانیان رساند.

وی افزود: علت اینکه اسماعیل در کنار ابراهیم قرار گرفت این بود که تطهیر بیت، یک جریان ادامه‌دار است. پس از ابراهیم نیز باید استمرار پیدا کند و چون انجام نظافت خانه خدا به وسیله اسماعیل انجام می‌شد، خداوند در این خطاب اسماعیل را در کنار ابراهیم قرار داد.

علم‌الهدی با بیان این‌که «خطاب خدا به ابراهیم در واقع تکلیفی است که شامل همه مساجد می‌شود»، اضافه کرد: خداوند نمی‌فرماید که کعبه را تطهیر کنید، بلکه می‌گوید «طَهِّرا بَیْتِیَ» خانه مرا تطهیر کنید. آن روز خانه خدا فقط کعبه بود، امروز همه مساجد پس هر مسجدی که خانه خدا هست، فرمان تطهیر خانه خدا به وسیله این آیه برای آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: در مسجد خیلی کارها انجام می‌شود. مجالس می‌گیرند، برنامه‌های مختلف، فعالیت‌های تبلیغی می‌کنند، نماز می‌خوانند و خدا را نیز عبادت می‌کنند، اما محور کارهای مسجد طواف طواف‌کنندگان، اعتکاف معتکفین و رکوع و سجود نمازگزاران است. لذا خداوند بیان می‌کند که «لِلطَّائِفینَ وَ الْعاکِفینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ». طائفین مخصوص کعبه است و فقط اطراف کعبه طواف می‌کنند، اما در بقیه مساجد که خانه خدا است، به ‌عنوان «بَیْتِیَ» شامل می‌شود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «در تمیز کردن هر مسجد محور هدفی آن دو گروه «نمازگزاران» و «معتکفین» هستند»، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه اعتکاف است. پیش از این اعتکاف در مساجد برگزار می‌شد، اما به‌ خاطر ویروس منحوس کرونا اعتکاف‌ها تعطیل شد. اگر این بیماری موج جدیدی پیدا نکند، ممکن است امسال اعتکاف‌ها برقرار باشد. با این حال در ماه رمضان اعتکاف می‌کنند، در عین حال که در ماه رجب اعتکاف می‌کنیم، اما سفارش اصلی اعتکاف مربوط به دهه آخر ماه رمضان است که افراد در مساجد اعتکاف می‌کنند.

علم‌الهدی بیان کرد: ماه رمضان، ماه میهمانی خداست. همه میهمانان خدا به مساجد می‌آیند و با ذکر و عبادت پروردگار در این میهمانی شرکت می‌کنند. بنابراین زمان تطهیر و پاکیزه کردن مساجد در مقدمه ماه مبارک رمضان است و امیدواریم این وظیفه را همه عزیزان ما در تمام مساجد استان و کشور به نحو احسن انجام دهند. مساجد را تمیز کنند، تطهیر و غبارروبی کنند و برای پذیرایی از میهمانان خدا در ماه میهمانی خدا در خانه خدا، آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تأکید بر لزوم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، یادآور شد: با توجه به بالا رفتن موج این ویروس منحوس و بیماری، تمیزکردن و تطهیر مساجد، شامل حفظ اصول بهداشتی و اجرای برنامه‌های بهداشتی در مساجد شود. اجرای برنامه‌های بهداشتی و تنظیف مساجد با امکانات بهداشتی، جزو تطهیر مساجد است که ان‌شاءالله همه مؤمنین آن را رعایت می‌کنند. ضمن اینکه خودشان هم رعایت می‌کنند که هم ماسک می‌زنند و هم با فواصل اجتماعی در مساجد حاضر می‌شوند و ان‌شاءالله عزیزان ما پروتکل‌های بهداشتی را در مساجد مخصوصاً در ایام ماه مبارک رمضان رعایت کنند.

وی اضافه کرد: مردم هنگامی که ظرفیت مسجدی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی پر شد به مساجد دیگر که فضای کافی دارند مراجعه کنند و طوری نشود که مساجد ما که کانون طهارت، پاکی و نزول برکات الهی است، به‌خاطر بی‌مبالاتی و بی‌توجهی مرکز شیوع و توسعه این بیماری منحوس باشد و خدایی نکرده بندگان خدا که برای اجرای عبادت خدا به مسجد می‌آیند، مبتلای به این بیماری بشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، وی متذکر شد: مردم حتماً اصول بهداشتی را رعایت کنند که این بهانه به دست دشمنان اسلام نیفتد که شرکت در مجامع دینی و عبادات پروردگار باعث شیوع و توسعه این بیماری شد و بگویند مؤمنین، متدینین و خداباوران، حرکاتشان غیرعقلانی و بی‌توجه به ضرورت‌های زندگی است.

وی اضافه کرد: بهترین مدیریتی که در کل کره زمین نسبت به این ویروس منحوس شده، در این کشور انجام گرفته و امیدواریم عزیزان مسؤول ما نیز در اجرای مدیریت خودشان حداکثر توجه را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
5
اگر ما از خودمان تعریف نکنیم که دق می کنیم
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
5
الا یا ایهالساقی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
1
2
دمت گرم یک بار هم از این دولت بی لیاقت دفاع کرد آن هم اشتباهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
برای همینه که کشور کلا 10 روز تعطیل شده و همجا قرمزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
1
ما و بهترین مدیریت کرونا در دنیا❗❗❗ براساس کدام دستاورد این تحلیل را ارائه می دهند.اتفاقٱ طبق شواهد ، مدیریت کرونا در ایران از مضحک ترین مدیریتها در جهان بوده و هست.نادیده گرفتن کاستی ها در کشور دلیل بر عدم وجود آنها نیست.سالهاتحلیلهای خلاف واقع ازرویدادها و مشکلات کشور منجر به اتخاذ راه حلهای نادرست در قبال آنها گردید.ستایش مدیریت کرونا بک مورد از هزاران مورد نادرست است تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
2
ازبهارش پیداست
فقیهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
1
شتردرخواب بیند پنبه دانه .. . . . !!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین