کد خبر: ۷۰۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری " کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۳۴ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۴۱ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۰۸ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۶۲ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۱.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۵۷۳ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

برزیل نیز با آمار بیش از ۱۳.۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در هند هم از ۱۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل با بیش از ۳۴۵ هزار و مکزیک نیز با بیش از ۲۰۶ هزار جانباخته، همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن نیز کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در انگلیس از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۱۲ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۰۱ هزار، فرانسه بیش از ۹۸ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۸ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۶ هزار، کلمبیا با بیش از ۶۵ هزار، ایران با بیش از ۶۳ هزار، آرژانتین با ۵۷ هزار، لهستان با بیش از ۵۶ هزار، پرو با بیش از ۵۳ هزار و ۹۰۰، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۳ هزار و ۱۰۰ و اندونزی با بیش از ۴۲ هزار جانباخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۱ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۰۴ مبتلا، ۵۷۳ هزار و ۸۵۶ قربانی

۲. برزیل: ۱۳ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۲۴ مبتلا، ۳۴۵ هزار و ۲۸۷ قربانی

۳. هند: ۱۳ میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴۲ مبتلا، ۱۶۷ هزار و ۶۹۴ قربانی

۴. فرانسه: چهار میلیون و ۹۳۹ هزار و ۲۵۸ مبتلا، ۹۸ هزار و ۶۵ قربانی

۵. روسیه: چهار میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۳۴ مبتلا، ۱۰۱ هزار و ۸۴۵ قربانی

۶. انگلیس: چهار میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۲۱ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۹۸۰ قربانی

۷. ایتالیا: سه میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۰۲ مبتلا، ۱۱۲ هزار و ۸۶۱ قربانی

۸. ترکیه: سه میلیون و ۶۸۹ هزار و ۸۶۶ مبتلا، ۳۳ هزار و ۲۰۱ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۳۷ مبتلا، ۷۶ هزار و ۱۷۹ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۹۵۱ هزار و ۸۲۹ مبتلا، ۷۸ هزار و ۴۷۳ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۳ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، برزیل و هند- که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، لهستان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، ایران، اوکراین، پرو، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، اندونزی، هلند، شیلی و کانادا نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین