کد خبر: ۷۰۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

‌کرونا در خوزستان عصبی شد!

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه ‌سوش غالب کرونا در استان خوزستان کرونای انگلیسی است، گفت: کرونای انگلیسی نسبت به نوع قبلی کرونا جهش یافته‌تر و مهاجم‌تر شده است.
‌کرونا در خوزستان عصبی شد!
آفتاب‌‌نیوز :

‌سید محمد علوی در گفت وگویی با ‌بیان اینکه بهترین راهکار مقابله با کرونا ویروس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌، فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن است، اظهار داشت:‌ میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید بالای 95 درصد باشد این در حالی است که این میزان در استان کمتر از 50 درصد است.‌

وی با بیان اینکه ‌سوش غالب کرونا در استان خوزستان کرونای انگلیسی است، افزود:‌ کرونای انگلیسی نسبت به نوع قبلی کرونا جهش یافته‌تر و مهاجم‌تر شده و با علائم مختلف از جمله گوارشی، عصبی و قلبی خود را نشان می‌دهد و دوران کمون کمتری دارد.

‌علوی با بیاتن اینکه هر نوع علائم از جمله سردرد، درد عضلانی، اسهال، سرماخوردگی، آبریزش بینی و … مخصوصا اگر به همراه تب باشد، کرونای انگلیسی است مگر خلافش ثابت شود، تصریح کرد: خطرناک‌تر از اپیدمی کرونا، اپیدمی باور‌های غلط نسبت به آن است و باید از این گونه باور‌ها دوری کرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا برزیلی ادامه داد: کشتی‌های مختلف برای تخلیه و بارگیری ‌کالا به بندرگاه‌های استان تردد می‌کنند و به علت ورود کشتی‌های برزیلی به خوزستان، هشدار‌هایی در خصوص شیوع ویروس برزیلی داده شده و در نامه‌نگاری‌ با سازمان بنادر و دریانوردی نکات و اصول بهداشتی در خصوص جلوگیری از ورود خدمه این کشتی‌ها و قرنطینه سازی انجام شد.

هم‌اکنون 16 شهرستان اندیمشک، دزفول، لالی، شوشتر، ایذه، اهواز، کارون، باغملک، شوش، خرمشهر، آبادان، رامهرمز، ماهشهر، امیدیه، مسجدسلیمان و بهبهان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین 9 شهر‌ستان آغاجاری، رامشیر، اندیکا، گتوند، دشت آزادگان، هندیجان، شادگان، هفتکل و باوی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین