کد خبر: ۷۰۳۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
سرعت بستری بیماران کرونا ۳.۷ برابر موج‌های قبلی است

آمار کرونا در ایران، ۲۰ فروردین ۱۴۰۰/ شناسایی ۲۲۴۷۸ بیمار و ۱۵۵فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده است.
آمار کرونا در ایران، ۲۰ فروردین ۱۴۰۰/ شناسایی ۲۲۴۷۸ بیمار و ۱۵۵فوتی جدید
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۴۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۲۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

لاری اظهار داشت: همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سرعت بستری بیماران کرونا ۳.۷ برابر موج‌های قبلی است

لاری گفت: سرعت موارد بستری بیماران در موج جدید بیماری حدود ۳.۷ برابر مدت مشابه در موج‌های دوم و سوم است و این سرعت افزایش از ابتدای سال ۹۹ بی سابقه است.

وی ادامه داد: با توجه شرایط بسیار خطرناک حال حاضر بیماری در کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی باید با یک آرایش کاملاً جنگی و با حداکثر توان در میدان نبرد با ویروس حاضر باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: هر یک از ما اعم از مردم و مسئولان باید خود را به منزله سربازان این نبرد سهمگین قلمداد کنیم. امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی کشور در اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای صحیح آن و البته همراهی مسئولانه شما مردم عزیز کشورمان در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد توقف روند افسار گسیخته شیوع بیماری در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین