کد خبر: ۷۰۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
لزوم انجام اصلاحات در روند توزیع واکسن

ابتلای ۸۰ هزار پرستار به کرونا

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا و بالغ بر ۸۰۰۰ نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده‌اند.
ابتلای ۸۰ هزار پرستار به کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد میرزابیگی با گلایه از گردش آزادانه ۱۵ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در طول تعطیلات عید افزود: در این ایام ۱۵ هزار بیمار کرونایی که تشخیص قطعی داده شده بودند به راحتی و آزادانه در سطح کشور راه افتادند و به سفر رفتند و بار کاری پرستاران و مدافعان سلامت را به شدت بالا بردند.

وی در ادامه گفت: ۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند. این جمعیت بزرگ بیش از ۱۴ ماه است که شبانه روز برای نجات جان بیماران زحمت می کشند و از جانشان مایه گذاشته اند، اغلب دو هفته کامل از خانواده منفک می شوند و بیش از ۸۰ هزار نفر آنها به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱۰ نفر آنان در این راه شهید شدند و جانشان را فدا کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در چنین شرایطی آیا روا بود عده ای از مبتلایان قطعی به کرونا آزادانه به مسافرت بروند؟ با دامن زدن به چرخه گردش ویروس موارد ابتلا و بستری را بالا ببرند و فشار کاری پرستارانی را که زیر بار مسئولیت فرسوده شده اند، بیشتر کنند؟

وی افزود: به عنوان نماینده جامعه پرستاری به خاطر این مسئله به وزیر بهداشت، وزیر ارتباطات، وزیر کشور و رئیس سازمان گردشگری معترض هستیم. آنان باید پاسخگوی پرستاران باشند، چرا با وجود اینکه سیستم های کنترلی از طریق تلفن های همراه و پیامک و اعلام اخطار امکانپذیر بود، در این خصوص کوتاهی شد؟

میرزابیگی در ادامه گفت: بی توجهی به گسترش کرونا در کشور با مسافرت ها در شرایطی رخ داد که در کشور به شدت با کمبود پرستار مواجه هستیم. براساس استانداردهای جهانی به ازای هر 1000 نفر جمعیت حداقل به چهار پرستار نیاز است. این رقم در کشور ما زیر یک نفر و حدود ۹ دهم است.

وی افزود: علاوه بر این کمبود، در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده اند و بالغ بر 8000 نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده‌اند.

میرزابیگی همچنین از روند توزیع واکسن کرونا در کشور انتفاد کرد و گفت: واکسن کرونا در کشور کم است. ما هم قبول داریم ولی همین میزان کم باید عادلانه توزیع شود. دلیل ندارد وزارت بهداشت ۴۵ هزار واکسن را از حدود ۱۰۰ هزار واکسن به یک سازمان به نام نظام پزشکی بدهد در حالی که پرستاران در بخش هوم کر (مراقبت در منزل) در حال فدا شدن هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی نظام پرستاری، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در پایان اظهارکرد: این موضوع و بی عدالتی در واکسیناسیون در دست بررسی است و امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت در روزهای آینده این روند را اصلاح کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین