کد خبر: ۷۰۳۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
عارف، موسوی‌لاری و سیدحسن خمینی تشریح کردند

۳ روایت از اصلاحات و انتخابات

محمدرضا عارف در دومین کنگره انجمن زنان روزنامه‌نگار ایران گفت: «اصلاحات امروز عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و ریشه‌دارترین راهبرد واقع‌بینانه برای عبور ایران عزیز از مشکلات و مصائبی است که ناواقع‌گرایان و توسعه‌ستیزها بر آن تحمیل کرده‌اند».
۳ روایت از اصلاحات و انتخابات
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف در دومین کنگره انجمن زنان روزنامه‌نگار ایران گفت: «اصلاحات امروز عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و ریشه‌دارترین راهبرد واقع‌بینانه برای عبور ایران عزیز از مشکلات و مصائبی است که ناواقع‌گرایان و توسعه‌ستیزها بر آن تحمیل کرده‌اند».

عارف: باید از تفرقه بپرهیزیم

به گزارش «امیدنامه» این فعال سیاسی در ادامه گفت: «از طرفی نسخه‌های خیالی و بیراهه‌های عملا براندازی‌خواهانه و فرصت‌طلبی‌های بی‌محتوای درونی را سم مهلکی برای اصلاح‌طلبی می‌دانیم». عارف در ادامه گفت: «اصلاح‌طلبی یعنی تدابیر و تصمیمات نهادهای حاکمیتی صرفا بر اساس منافع ایرانیان اتخاذ شود. اصلاح‌طلبی امروز یعنی اولویت‌دادن به حفظ جان و سلامت مردم کشورمان و برخورداری آنان از یک زندگی آبرومندانه و سیاست‌ورزی مبتنی بر توسعه متوازن و پایدار کشور». عارف ادامه داد: «اصلاح‌طلبی امروز یعنی توجه جدی به مشکلات و مطالبات مردم، پرداختن به مهم‌ترین چالش‌های کشور در بخش اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اقتصاد و معیشت مردم، اشتغال، مسکن جوانان، ارتقای سهم زنان در اشتغال، توجه به حقوق افراد و نگاه فرهنگی به اقوام به‌عنوان یک فرصت برای کشور».

این فعال سیاسی خاطر‌نشان کرد: «امروز اصلاح‌طلبی از جهات مختلف با هزینه‌ها و هجمه‌های زیادی مواجه است، بر ما‌ست که ابتدا اصلاح‌طلبی را درست تعریف کنیم و هویت خود را معطوف به الزامات زمانه باز‌تعریف کنیم. امروز بر ما فرض است که اصلاح‌طلبی را از غیر اصلاح‌طلبی رها کنیم و با دوراندیشی در دام وضعیت روانی رقیب قرار نگیریم». او تأکید کرد: «امروز بر ما فرض است که با قاطعیت از رویکرد ائتلاف و انسجام درونی خود دفاع کنیم و آن را با انسجام و وحدت بیشتر ادامه دهیم. از تفرقه بپرهیزیم اصلاح‌طلبی را پاس بداریم و استقلال اصلاح‌طلبی را از بین آن نمایان سازیم».

موسوی‌لاری: در انتخابات نامزد نمی‌شوم

عبدالواحد موسوی‌لاری، از اعضای مجمع روحانیون مبارز هم روز گذشته درباره آخرین رایزنی‌های مجمع روحانیون مبارز درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «مجمع روحانیون مبارز وارد مصادیق نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نشده است». او با بیان اینکه نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان مورد پذیرش همه اصلاح‌طلبان است، بیان کرد: «مجمع از عملکرد نهاد اجماع‌ساز رضایت دارد و عقل جمعی و آنچه جمع تصمیم بگیرد، طبعا مورد رضایت مجمع هم خواهد بود».

به گزارش «ایرنا» وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به سؤالی درباره این موضوع که آیا قصد دارد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شود، گفت: «قصد نامزدی در انتخابات را ندارم». او در ادامه بیان کرد: «کاندیدایی که اکثریت آرای مردم را به خود اختصاص دهد، کارآمدترین فرد است و آنهایی که شعار کارآمدی می‌دهند، ناخواسته می‌خواهند جمهوریت نظام را تهدید کنند، وگرنه چگونه ممکن است صحبت از کارآمدی کنیم و به اسم کارآمدی بخواهیم رأی مردم را متزلزل کنیم؛ در‌حالی‌که کارآمدی در پرتو کثرت آرای مردمی به دست می‌آید».

سيد حسن خمینی: باید به مردم بازگردیم

سیدحسن خمینی هم در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگران که روز پنچشنبه در حسینیه جماران برگزار شد، در سخنانی گفت: «امروز مشکل اصلی کشور در حوزه اقتصادی معضل فقر، گرانی و بی‌کاری است. البته شاخص‌های بی‌کاری تا حدی بهتر شده است ولی فقر، گرانی و تبعیض هنوز وجود دارد».

به گزارش «جماران» او با بیان اینکه اول انقلاب تحولی در عامه مردم ایجاد می‎شود، تصریح کرد: «اینکه ما به انقلاب می‌بالیم، به آن بخش بزرگ‌تری می‌بالیم که کارهای بسیار بزرگی شد؛ نه به آن بخش کوچک‌تری که احیانا کارهای اشتباهی بود. کار بسیار بزرگی اتفاق افتاد اما در هر کار بزرگی ممکن است اشتباهاتی هم باشد. به خاطر آن بخش اندک چشممان را به عظمت آن بخش بزرگ‌تر نمی‌بندیم. از آن طرف هم نمی‌گوییم ما فقط پدیده‌هایی را تکریم می‌کنیم که صددرصد خوب باشد؛ اگر دنبال این هستید هیچ جایی پیدا نمی‌کنید».

او درباره ضرورت بازگشت به مردم بیان کرد: «هیچ راهی جز بازگشت به مردم و هیچ چیزی برای کشور واجب‌تر از یک انتخابات پر‌شور و شامل نیست. انتخابات شامل، یعنی باید همه در آن نماینده داشته باشند. شرط اول آن این است که بساط تنگ‌نظری و حذف برداشته شود. تقسیم بر دو کردن نیروهای کشور باعث ترفیع چاپلوسان و متملقانی می‌شود که اتفاقا به سخنانی که می‌گویند هم باور ندارند. بنده چه اولویتی نسبت به شما دارم که یکی را راه بدهم و یکی را راه ندهم؟ قانون هم اگر جلوی حقوق مردم را می‌گیرد، قانون غلطی است و باید به سمت اصلاح آن رفت. ضمن اینکه با قانون‌های موجود، به‌خصوص قانون اساسی، به‌راحتی می‌شود حقوق عمومی مردم را احیا کرد».

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
1
سال 96 پرشور بود حاصلش چی شد هیچی!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین