کد خبر: ۷۰۳۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

نور آفتاب دشمن کروناست

دانشمندان می‌گویند در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار گرفتن باعث آزاد شدن موادی شیمیایی در پوست می‌شود که از گسترش انتشار ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. 
نور آفتاب دشمن کروناست
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- کارشناسان دریافته‌اند که در مناطق آفتاب‌گیر میزان مرگ و میر بر اثر کرونا یک سوم کم‌تر از سایر مناطق است. پژوهشگران دانشگاه ادینبرو میزان مرگ و میر بر اثر کرونا را با سطوح اشعه فرابنفش مورد بررسی قرار داده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این بررسی با استفاده از آمار‌های مرگ و میر بر اثر کرونا در ایالت‌های مختلف امریکا در فاصله ژانویه و آوریل سال گذشته صورت گرفته و نشان داده افرادی که در مناطقی با بیش‌ترین سطح مواجهه با اشعه فرابنفش (که ۹۵ درصد اشعه خورشید را شامل می‌شود) قرار دارند در معرض ریسک کم‌تر مرگ و میر بر اثر کرونا قرار داشته اند و به طور میانگین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در ایالت‌های آفتاب گیر ۳۲ درصد کم‌تر از سایر ایالت‌ها بوده است. 

در بیان علت این موضوع اشاره شده که نور آفتاب باعث آزاد شدن نیتریک اکسید می‌شود که احتمال تکثیر ویروس سارس و کرونا را کاهش می‌دهد. 

در پژوهش‌های مشابه صورت گرفته در بریتانیا و ایتالیا نیز نتایج مشابهی به دست آمده که در ژورنال بریتانیایی مرتبط با بیماری‌ها و بهداشت پوست منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین