کد خبر: ۷۰۳۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
روحانی و بایدن هر دو با موانع داخلی برای حصول توافق هسته‌ای مواجه هستند

مین‌های مسیر احیای برجام؛ بزرگترین مانع پیش روی توافق جدید چیست؟

هیچ طرفی نمی‌خواهد گام اشتباهی را بردارد که در خانه با مخالفت شدید مواجه شود. در ماه‌های اخیر دو کشور خواسته‌های زیادی را از یک یکدیگر مطرح کرده‌اند. نگرانی ناظران سیاسی و دیپلمات‌ها آن است که ادامه بن‌بست فعلی میان ایران و امریکا کار را برای حصول توافق هسته‌ای دشوار سازد.
مین‌های مسیر احیای برجام؛ بزرگترین مانع پیش روی توافق جدید چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه بازگشت به برجام محتمل به نظر می‌رسد با این وجود، تهران و واشنگتن با موانع داخلی پیچیده‌ای مواجه هستند که فائق آمدن بر آن برای هموار ساختن مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای کار دشواری است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "گاردین" در مقاله‌ای با اشاره به این که ایران و امریکا هر دو نشان داده‌اند که خواستار بازگشت به برجام هستند، تاکید می‌کند که با این وجود، در مسیر بازگشت مین‌های زیادی کارگذاری شده‌اند که موانع پیشرفت مذاکرات محسوب می‌شوند.

"گاردین" از ملاحظات سیاست داخلی دو کشور ایران و آمریکا تحت عنوان "مین" یاد کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: هیچ طرفی نمی‌خواهد گام اشتباهی را بردارد که در خانه با مخالفت شدید مواجه شود. در ماه‌های اخیر دو کشور خواسته‌های زیادی را از یک یکدیگر مطرح کرده‌اند.

سناتور‌ها و نمایندگان کنگره آمریکا مایل نیستند آمریکا به توافق دوره اوباما بازگردد؛ از جمله منندز و ۴۳ نماینده امضاکننده نامه‌ای که از بایدن خواسته‌اند تا به توافقی جامع با ایران دست یابد که محدود شدن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را نیز در برگیرد.

همچنین، در ایران انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ۱۸ ژوئن برگزار خواهد شد. اروپایی‌ها می‌دانند که فرصت زیادی برای مذاکره باقی نمانده و پنجره به زودی بسته خواهد شد. ایران معمولا تا پیش از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتیجه آن تصمیم بزرگی اتخاذ نمی‌کند.

اکنون تندرو‌ها در ایران که همواره مخالف برجام بودند، سیاست هسته‌ای دولت روحانی را شکست خورده قلمداد می‌کنند. بسیاری از ناظران مسائل ایران معتقدند به دلیل مشارکت پایین رای‌دهندگان در انتخابات پیش رو، محافظه‌کاران برنده خواهند شد. همچنین، اصولگرایان اکنون مجلس ایران را در دست دارند و با تصویب قوانین کار را برای اجرای برجام از سوی روحانی دشوار ساخته‌اند. نگرانی ناظران سیاسی و دیپلمات‌ها آن است که ادامه بن‌بست فعلی میان ایران و امریکا کار را برای حصول توافق هسته‌ای دشوار سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
منظور مینهای بزرگ دلواپسها را میگی!.؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین