کد خبر: ۷۰۳۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
یک متخصص بیماری‌های داخلی مطرح کرد؛

خطر اپیدمی کرونای انگلیسی بسیار خطرناک است

یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: متاسفانه خطر اپیدمی کرونای انگلیسی بسیار خطرناک است و در صورت عدم رعایت احتمال تلفات بالا نیز وجود خواهد داشت.
خطر اپیدمی کرونای انگلیسی بسیار خطرناک است
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر اشکان نقوی‌نیا با بیان اینکه افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در استان می‌توان به منزله علامت یک هشدار باشد، گفت: متاسفانه خطر اپیدمی کرونای انگلیسی بسیار خطرناک است و در صورت عدم رعایت احتمال تلفات بالا نیز وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها و کادر درمان همانند سایر نقاط کشور در استان اردبیل نیز محدودیت‌هایی وجود دارد، افزود: با اطمینان می‌شود گفت که در صورت بروز پیک‌های سنگین فضای بیمارستانی ما و تعداد پرسنل درمانی کفایت نخواهد کرد.

نقوی‌نیا با بیان اینکه طی روزهای منتهی به پایان سال گذشته به دلیل حوادث ناشی از سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری آخر سال شاهد افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها بودیم و فشار مضاعفی به کادر درمان وارد شده است، تصریح کرد: متاسفانه مصادف شدن شرایط کرونایی با عید نوروز و حال و هوای سال نو کار را سخت کرد؛ چراکه مردم دوست داشتند آداب و سنن خود را انجام دهند و همین امر مقداری شرایط رعایت پروتکل‌ها را ضعیف‌تر کرد.

این متخصص با اشاره به سیاست‌های پیشگیری از اپیدمی کرونای انگلیسی، خاطرنشان کرد: ما یک تجربه‌ای را در خصوص کرونایی که از سال گذشته با آن مواجه هستیم، گذرانده‌ایم و انتظار می‌رفت این تجربه برای ما درس‌های خوبی داده باشد و اشتباهاتی را که در آن زمان مرتکب شدیم، این بار انجام ندهیم، ولی متاسفانه اینطور نشد.

این پزشکی اردبیل گفت: ما سال گذشته وقتی اپیدمی کرونا از شهر قم شروع شده بود، شهر قم را قرنطینه نکردیم و باعث گشترس کرونا به سراسر کشور شدیم، همین کار را در خصوص خوزستان در خصوص کرونای انگلیسی نیز تکرار کردیم و با قرنطینه‌شدن شهرهای درگیر با کرونای انگلیسی در خوزستان مخالفت شد و سخت‌گیری لازم نیز در مرزهای کشور انجام نگرفت و هیچگونه قرنطینه‌ای برای افرادی که از مرزها وارد کشور می‌شوند صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در امر مدیریت بیماری کرونا و مدیریت بحران یک صدایی را در میان مسئولان شاهد باشیم، تاکید کرد: نباید طوری باشد که یک نهاد و سازمانی یک سری قوانین و مقرراتی را ابلاغ کند و یک سری نهادها و سازمان‌های دیگر مستقل از این مجموعه قوانین دیگری را برای خودشان داشته باشند، اجرا نکنند و یا قدرت اجرایی نداشته باشند.

نقوی‌نیا اضافه کرد: طی یک سال اخیر شاهد بودیم که یک سری پروتکل‌ها شاید از سوی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد که نه سندیت اجرایی و نه قدرت اجرایی داشت که این باعث چند صدایی در امر مدیریت بیماری کرونا شد و از این بابت آسیب خوردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین