کد خبر: ۷۰۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

موج سنگین کرونا در اغلب استان‌ها/علل شکل‌گیری خیز چهارم بیماری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام موج سنگین ابتلا به کرونا در اغلب استان های کشور و شلوغی بیمارستان‌ها، علل شکل‌گیری موج جدید را تشریح کرد.
موج سنگین کرونا در اغلب استان‌ها/علل شکل‌گیری خیز چهارم بیماری
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بحث‌های مهمی در جلسه امروز با توجه به وضعیت و شرایط خاص بیماری در ایران و جهان مطرح شد. همانطور که می‌دانید در همه استان‌ها با موج سنگین ابتلا مواجه هستیم و اکثر بیمارستان‌ها شلوغ هستند.

وی افزود: از طرفی استان‌هایی داشتیم که تازه از موج قبلی رها شدند اما دوباره درگیر موج جدید بیماری شدند. عوامل متعددی باعث شکل‌گیری این موج جدید شد. قبل از سال تحویل در نیمه اسفندماه خریدهای شب عید را داشتیم، دورهمی‌، دید و بازدید و... که سبب شد در شاخص رعایت پروتکل‌ها افت داشتیم و این عدد به زیر ۶۰ درصد رسید.

وی افزود: از طرف دیگر در تعطیلات نوروز دید و بازدید، رفتن به کافه و رستوران، تعدد مراسم پر تراکم مانند عروسی و عزا از عوامل شکل گیری موج بیماری بود.

رییسی ادامه داد: اما یک عامل بسیار مهم در گسترش ویروس نه تنها در ایران بلکه حتی در سایر کشورها بحث وجود ویروس جهش یافته انگلیسی بود که دیگر می‌توان گفت سوش غالب بیماری در کشور از این نوع است و الگو و مدلی که استان‌ها را درگیر بیماری می‌کند موید این موضوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین