کد خبر: ۷۰۳۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

فیلم| جنجال در پرواز قشم‌ایر

در پرواز قشم‌ایر به مشهد، ۴۰ نفر از مسافران بدلیل نداشتن صندلی اعتراض کردند.
فیلم| جنجال در پرواز قشم‌ایر
آفتاب‌‌نیوز :

در پرواز شب گذشته قشم‌ایر به مقصد مشهد، ۴۰ نفر از مسافران بدلیل آنکه صندلی نداشتند اعتراض کردند اما معاون سازمان هواپیمایی این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که به دلیل رعایت نشدن محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت، با این ایرلاین برخورد خواهد شد.

معاون سازمان هواپیمایی گفت: این ایرلاین بدون هماهنگی‌ و دریافت مجوز اقدام به پذیرش مسافر بیشتر کرده و سبب اعتراض مسافران شده است اما به هیچ وجه ادعای برخی مسافران در کلیپ های منتشر شده درست نیست و هواپیمای مورد نظر بیش از ۱۰ صندلی خالی داشته است و اینکه برخی مسافران صندلی برای نشستن نداشته‌اند به هیچ عنوان درست نیست. به دلیل اینکه این شرکت بدون اخذ مجوز و هماهنگی اقدام به پذیرش مسافر بیش از ظرفیت مجاز کرده، با او برخورد شده چرا که تخلف مرتکب شده است.

 

توضیحات فرودگاه آبادان در خصوص پرواز قشم ایر به مقصد مشهد

مدیر روابط عمومی فرودگاه آبادان با اشاره به اینکه پرواز روز گذشته هواپیمایی قشم ایر به مقصد مشهد با ۲۰ صندلی خالی پرواز کرد گفت: بنابراین هیچ مسافر سرپایی در این پرواز وجود نداشته و همگی دارای صندلی جداگانه بودند.

دانیال مرودشتی روز شنبه در گفت‌‎وگو با ایرنا اظهارداشت: روز گذشته به دلیل نقص فنی پرواز ۱۴۷ نفره قشم ایر، این شرکت اقدام به جایگزینی یک پرواز با تعداد ۱۱۲ صندلی کرد. قرار بود برای پرواز با ظرفیت ۱۴۷ نفر، تعداد ۹۰ مسافر وارد هواپیما شوند که بعد از جایگزین شدن هواپیمای کوچکتر (با ظرفیت ۱۱۲ مسافر) تعداد مسافران این پرواز نیز همان ۹۰ نفر تعیین شد. ویدئوی منتشر شده که ازدحام مسافران در هنگام ورود را نشان می‌دهد با بزرگ‌نمایی همراه شده است و برهمین اساس پرواز قشم ایر از آبادان به مقصد مشهد بدون هیچ مسافر اضافه‌ای انجام شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه آبادان با تاکید براینکه برابر استانداردهای هواپیمایی انجام پرواز هنگامی که مسافران سرپا باشند امکانپذیر نیست افزود: با این وجود مدیریت فرودگاه آبادان از شرکت هواپیمایی قشم ایر انتظار داشت که بعد از نقص فنی پرواز اولیه نسبت به جایگزین کردن هواپیمایی با همان ظرفیت ۱۴۷ نفره اقدام می‌کرد. در هر صورت این پرواز با ظرفیت ۱۱۲ نفر با تعداد ۹۰ مسافر به مقصد مشهد پرواز کرد و پیش از پرواز از همه مسافران تست رپید (تست سریع) اخذ شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه آبادان یادآورشد: مجموعه مدیریت فرودگاه آبادان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت و الزامات ویژه‌ای دارد که همواره به آنها پایبند است. در خصوص پرواز روز گذشته شرکت هواپیمایی قشم ایر از آبادان به مقصد مشهد، مدیریت این شرکت قرار است تا ساعات دیگر توضیحات تکمیلی را ارائه کند.

فرودگاه بین‌المللی آبادان که با نام فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان نیز شناخته می‌شود، جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت.

این فرودگاه دارای ۲ باند فرود است که طول باند بزرگ تر آن ۳ هزار و ۱۰۴ متر است که ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را به‌طور هم‌زمان در رمپ مسافری داراست و از آنجا که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده است ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ مانند بوئینگ ۷۴۷، ایرباس ۳۴۰ و هواپیماهای بزرگتر را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
1
مردم دروغگوهستندوشماراستگوچقدرحرف مردم راتکذیب می کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین