کد خبر: ۷۰۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
از نظارت‌های مردمی با انتشار فیلم و مستندات استقبال می‌شود

سازمان هواپیمایی: با قشم‌ایر برخورد می‌کنیم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: هر چند که پروتکل‌ها در این پرواز رعایت نشده و قانونا باید با قشر ایر برخورد شود اما باید این موضوع را هم در نظر گرفته مبدأ این پرواز استان خوزستان بوده که تمام مسافران برای جابه‌جایی از این استان باید تست PCR منفی ارائه داده باشند. بنابراین طبق ارائه تست PCR منفی، احتمالا هیچیک از این مسافران نباید مبتلا به کرونا بوده باشند اما به هر حال شرکت قشم ایر قانون را در این پرواز رعایت نکرده و با آن برخورد می‌کنیم.
سازمان هواپیمایی: با قشم‌ایر برخورد می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

حسن ذیبخش درباره پرواز آبادان به مشهد شرکت هواپیمایی قشم ایر که طبق فیلمی که از این پرواز و از سوی یکی از مسافران منتشر شده، پروتکل‌های الزامی فاصله‌گذاری اجتماعی به رعایت نرسیده، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی قشم ایر برای پرواز آبادان به مشهد هواپیمای ایرباس 320 را در نظر گرفته بود اما به علت نقص فنی این هواپیما، پرواز با آن تایید نشد. بنابراین این شرکت هواپیمایی از هواپیمای آر جی استفاده کرد که ظرفیت این هواپیما از ایرباس 320 کمتر است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ظرفیت هواپیمای آر جی برای پرواز 107 نفر است که بر اساس رعایت پروتکل‌های فاصله‌گذراری اجتماعی باید 64 نفر مسافر در این هواپیما پذیرش می‌شد اما 90 مسافر پذیرش شده بود البته 15 صندلی در این هواپیما خالی بود و مسافری مازاد بر صندلی‌های هواپیما پذیرش نشده بود.

ذیبخش با تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی قشم ایر پروتکل‌های اجباری را در مسیر آبادان به مشهد رعایت نکرده و طبق قوانین با این شرکت هواپیمایی برخورد می‌کنیم، گفت: هر چند که پروتکل‌ها در این پرواز رعایت نشده و قانونا باید با قشر ایر برخورد شود اما باید این موضوع را هم در نظر گرفته مبدأ این پرواز استان خوزستان بوده که تمام مسافران برای جابه‌جایی از این استان باید تست PCR منفی ارائه داده باشند بنابراین طبق ارائه تست PCR منفی، احتمالا هیچیک از این مسافران نباید مبتلا به کرونا بوده باشند اما به هر حال شرکت قشم ایر قانون را در این پرواز رعایت نکرده و با آن برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از نظارت‌های مردمی در تمام مراحل انجام پرواز و سفر استقبال می‌کنیم، بیان داشت: ظرفیت نظارتی ما محدود است بنابراین بسیار خوب است که مردم با انتشار مستندات بتوانند در بخش نظارت به ما کمک کنند اما این نظارت‌ها باید بر اساس وجدان باشد. در فیلم منتشر شده از پرواز آبادان به مشهد شرکت قشم ایر، مسافر اعلام می‌کند که تعداد مسافران مازاد صندلی‌های موجود در هواپیما است که این یک گفته نادرست بوده و توضیح خلاف باور و از مسافران خواهشمندیم اگر موضوعی را می‌خواهند با نظارت‌های مردمی اطلاع‌رسانی کنند اطلاعات صحیح را به تصویر بکشند یا درباره آن صحبت کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پیک نوروزی پروازها را بدون هیچ مشکلی به اتمام رساندیم، اظهار داشت: در ایام نوروز هیچ گزارشی مبنی بر تخلف از پروتکل‌های بهداشتی از سوی ایرلاین‌ها اعلام نشد و اتفاقی که برای پرواز قشم ایر افتاد در شرایط اضطراری بود و باید به این موضوعات هم توجه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین