کد خبر: ۷۰۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

قرمزپوشی بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه) ۹ ‌هزار و ۱۵۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد رسید.
قرمزپوشی بورس در نخستین روز معاملاتی هفته
آفتاب‌‌نیوز :

برپایه معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۳۶ واحد کاهش به ۴۳۶ هزار و ۱۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۱۰ واحد افت به ۲۸۴ هزار و ۱۲۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول هفت‌هزار و ۱۹۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ هزار و ۷۹۹ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد تامین سرمایه امین (امین) با ۵۷ واحد، لبنیات پاک (غپاک) با ۴۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۶ واحد، ایران مرینوس (نمرینو) با ۱۳ واحد، داروسازی امین (دامین) با ۱۱ واحد، تولید نیروی برق آبادان (آبادا) با هشت واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۰۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۵۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۸۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۱۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۱۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۷۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۷۵ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد تامین سرمایه امین (امین)، تولید نیروی برق آبادان (آبادا)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)،‌ فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، لبنیات پاک (غپاک) و سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۸ میلیون و ۳۸۹ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز حدود ۷۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۷۶۳ میلیون و ۲۱۳ هزار برگه سهم به ارزش ۳۸ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای تولید مسیر برق گیلان (بگیلان)، برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و پتروشمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین