کد خبر: ۷۰۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

شیب تند موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور/ لزوم همبستگی حاکمیت و شهروندان

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه شیب موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در کشور در حال صعود است، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما نیازمند تقویت عزم ملی برای شکست بیماری هستیم.
شیب تند موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور/ لزوم همبستگی حاکمیت و شهروندان
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در کشور همچنان با شیب تند صعودی رو به امتداد است و متاسفانه در تمامی استان‌های کشور با افزایش جدی بیماران بستری و موارد سرپایی مواجه هستیم. از طرفی میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی کماکان پایین و نگران کننده بوده و طبق گزارشات ۵۶ درصد است.

وی افزود: با توجه به رابطه مستقیم معنی‌دار میان کاهش عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش موارد بیماری و همچنین با عنایت به شیوع گسترده ویروس جهش یافته در تمامی استان‌ها و قدرت سرایت بالای آن در صورت پایین بودن میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌بایست همچنان شاهد افزایش تعداد موارد بیماران بستری و افزایش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری باشیم.

لاری تاکید کرد: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما نیازمند تقویت عزم ملی برای شکست بیماری هستیم و امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌های مصوب و همراهی مردم شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری باشیم.‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین