کد خبر: ۷۰۳۸۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹

جنجال بر سر مقصران پیک چهارم کرونا

چهارمین پیک کرونا در ایران به لطف تعطیلات نوروزی و عدم اتخاذ تدابیر صحیح از سوی مسوولان متولی آغاز شده است.
جنجال بر سر مقصران پیک چهارم کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

ستاد ملی مقابله با کرونا در سراسر کشور تعطیلات ۱۰ روزه برای کنترل این پیک را در نظر گرفته ولی هنوز کسی پاسخ نداده که چرا این تدابیر در زمان تعطیلات نوروزی اتخاذ نشد تا با سفر‌های آزادانه، وضع کرونا در ایران دوباره بحرانی نشود. رییس‌جمهوری روز گذشته عوامل چهارگانه شیوع دوباره کرونا در ایران را برشمرده ولی از چرایی عدم اتخاذ تدابیر مناسب در مقابل این راه‌ها سخنی به میان نیاورده است. حسن روحانی گفته است: «تمام تلاش ما از اسفند ماه سال گذشته این بود که وارد موج چهارم نشویم، اما امروز این اتفاق متاسفانه رخ داده است. اگر بخواهیم عوامل این موج چهارم را بشماریم اولین علت شیوع ویروس انگلیسی از مرز‌های عراق است.»

او گفته است: «مساله دوم تجمع و تردد‌های فراوان مردم پیش از عید در محل کسب‌وکار‌ها بوده است و عامل سوم خود مراسم عید نوروز است که هر چند کار خوبی از جهت ملی و دینی است، اما این دید و بازدید‌های فراوانی که افراد در منزل یکدیگر به خاطر صرف پذیرایی ماسک را کنار می‌زدند و همین عامل ابتلا می‌شد. عامل دیگر در این زمینه برگزاری عروسی یا مراسم دیگر خانوادگی در این ماه بوده است که افراد یکدیگر را هم دعوت کرده‌اند. همچنین سفر مردم به شهر‌های قرمز و نارنجی که آن را ممنوع کرده بودیم، یکی دیگر از عوامل ایجاد موج چهارم است.»

در این میان، اما از قرار معلوم از دید نمایندگان اصولگرای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شخص حسن روحانی به عنوان رییس ستاد ملی مقابله با کرونا مسوول شیوع دوباره کرونا در ایران است. حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه خود به سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه نه تنها بر این مهم صحه گذاشته، بلکه در شرایطی خواستار برخورد با رییس‌جمهوری از سوی قوه قضاییه شده که احتمالا می‌داند نه براساس قوانین و نه براساس عرف موجود در ایران این مهم شدنی نیست.

شهریاری در بخشی از نامه خود خطاب به رییسی نوشته است: «انتظار این بود که با توجه به موج‌های قبلی و سفر‌های برون‌شهری نوروز ۱۴۰۰ که با یک سال آگاهی بخشی در ذهن مردم به عنوان یک امر ناشایست و ضدسلامت نقش بسته بود، به یک‌باره به امری مباح مبدل نشود تا تجربه‌ها تکرار نشود و شاهد فاجعه‌ای که امروز با آن در مراکز درمانی مواجهیم نباشیم، اما این سوال در ذهن مردم ایجاد شده که چرا چنین شد و در این میان مقصر کیست؟ مرجع و صاحب صلاحیت در این خصوص «ستاد ملی کرونا» است که ریاست آن با رییس‌جمهور محترم است. سونامی نوروز، کاملا قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود. قانون مسوولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بخش دیات در این خصوص روشن است و به نظر می‌رسد قصور یا تقصیر را متوجه ریاست ستاد می‌داند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
2
مقصر عدم واكسيناسيون است، لطفا متوجه شويد و آدرس اشتباهي ندهيد. كشورهايي كه حتي خيلي بيشتر از ايران هم رعايت مي كنند بدون واكسيناسيون دچار نوسان مبتلايان هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
1
قصور اصلی مربوط به "عدم واكسيناسيون کافی" است،ولی تاآن موقع احتیاطات وتدابیرجدی ازطرف دولت ومردم باید اتخاذ ورعایت شود. البته متاسفانه درکشورهای دیگر مثل ترکیه هم این اتفاف افتاده است .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
1
0
جلوگيري از واردات واكسن اصلي ترين علت افزايش مرگ و مير دركشور است. حتي همين بي عرضه ترين كشور منطقه(امارات) هم واكسن زده است.
سر چشمه شايد گرفتن به بيل
چو پر شد نشايد گذشتن به پيل
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
2
هیچ کدام مقصر نیستند
مقصر اصلی مردم هستند
مقصر سکوت و عدم مطالبه گری است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین