کد خبر: ۷۰۳۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

کاهش مرگ‌های کرونایی در آمریکا

خبرگزاری در گزارشی بااشاره به کاهش مرگ‌ومیر کرونایی در آمریکا با توجه به روند واکسیناسیون درپیش‌گرفته نوشت: اگرچه شمار مرگ‌ومیر مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور کاهش‌یافته اما ایالات‌متحده همچنان رتبه نخست جهانی مبتلایان و جانباختگان را دارا است.
کاهش مرگ‌های کرونایی در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا لزوما منجر به مرگ و میر بیشتر نمی شود.

بلومبرگ نوشت: با گذشت چند ماه از آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در برخی کشورها از جمله آمریکا، مشاهده دوباره موارد مبتلا به کووید-۱۹ می تواند دلسرد کننده باشد. اما چند خبر اطمینان بخش دیگر نیز وجود دارد: دیگر ابتلا به ویروس کرونا مانند گذشته به معنای درگذشتن مبتلایان نیست.

بی تردید بازگشایی کسب و کار در آمریکا به عنوان کشوری که همچنان رتبه نخست جهانی را در شمار مبتلایان و مرگ و میر دارد می تواند بسیار بهتر مدیریت شود، اما هنوز هم نمی توان اقدام به بازگشایی مکان های پرجمعیت کرد و فاصله اجتماعی و زدن ماسک را کنار گذاشت.

گزارش ها نشان می دهد به لطف واکسیناسیون سریع، مبتلایان جدید علائمی که پیشتر در بیماران درگیر ویروس کرونا دیده می شد را بروز نمی دهند و شمار درگذشتگان ناشی از این بیماری ویروسی نیز کاهش پیدا کرده است. لذا انتظار می رود با تکمیل روند واکسیناسیون دیگر مرگ و میری در افراد مبتلا به کووید-۱۹ دیده نشود.

در پی آغاز همه گیری ویروس کرونا، یکی از در معرض خطرترین بخش جامعه، افراد بالای ۶۵ سال بودند. از ماه مارس سال گذشته (اسفند ۹۸)، آنها بیشترین مرگ ناشی از کووید-۱۹ را داشتند که این آمار در آمریکا نزدیک به ۴۳۰ هزار نفر در مقایسه با ۱۰۴هزار نفر افراد زیر ۶۵ سال بود. اما در حال حاضر، نزدیک به ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال واکسینه شده و ۷۵ درصد آنها دستکم یک دوز را دریافت کرده اند.

از طرفی، باتوجه به اینکه افزایش سفرها در کریسمس منجر به حداکثر تعداد ۲۵۰ هزار مبتلا و مرگ و میر سه هزار نفر در روز شد، پیش بینی می شود تعداد کنونی ۶۵ هزار مبتلا در روز منجر به چیزی نزدیک به ۳۲۰ مرگ در هر روز شود. با ادامه واکسیناسیون این میزان کمتر هم می شود اگرچه هنوز به صفر نرسیده است.

کارشناسان بخش بهداشت بر این باور هستند که بیشترین خطر باقی مانده در میان کسانی است که از زدن واکسن سرباز زده اند، دسترسی به واکسن ندارند و یا در میان اعضای خانواده شان افراد مسن و آسیب پذیر هستند که هنوز واکسینه نشده اند. گفته می شود در برخی شهرهای ایالت میشیگان (از ایالت های غرب میانه آمریکا) شمار مبتلایان و بستری شدگان ناشی از کووید-۱۹ همچنان رشدی صعودی دارد و سرعت واکسیناسیون به اندازه ای که باید بالا نیست.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۳۱ میلیون و ۸۶۹ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۵۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
1
این همه شعر بافتی اخر نگفتی امار تلفات روزانه فعلی امریکا چقدر است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین