کد خبر: ۷۰۳۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

کناره‌گیری نتانیاهو نزدیک است؟

در حالی که نزدیکان نخست وزیر رژیم صهیونیستی کناره‌گیری او از سمت نخست وزیری را بعید می‌دانند، وی دنبال تعیین تیم لیکود برای مذاکرات پیرامون تشکیل دولت جدید است.
کناره‌گیری نتانیاهو نزدیک است؟
آفتاب‌‌نیوز :

 نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کناره گیری وی از سمت خود را بعید دانستند تا حزب لیکود بتواند بدون او دولت تشکیل دهد. آنها همچنین تاکید کردند، نتانیاهو ائتلاف دولتی مبتنی بر چرخشی بودن سمت نخست وزیری را رد می کند.

به گزارش سایت سما، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نتانیاهو کادری را برای مذاکرات پیرامون تشکیل دولت تعیین کرده است.

نتانیاهو شنبه شب با دیوید بتان و میکی زوهار، دو عضو کنست درباره توزیع پست‌ها و مناصب دیدار کرده و آن دو را در تیم مذاکره کننده لیکود برای تشکیل دولت جدید منصوب کرد.

علاوه بر آن بتان به عنوان رئیس دفتر لیکود تعیین شد تا جانشین زئیو الکین شود که قبل از انتخابات پارلمانی اخیر از این حزب جدا شد و به گدعون ساعر، رئیس حزب "امید نو" پیوست که با همین حزب در انتخابات شرکت کرد. زوهار هم به نظر می رسد به عنوان رئیس کمیته لیکود تعیین شود.

یک منبع نزدیک به رهبری حزب لیکود پیشتر کفته بود، بنیامین نتانیاهو با کنار گذاشتن نخست‌وزیری به مدت یک سال به نفع رئیس حزب "یمینا"‌ موافقت کرده است اما با این شرط که دولت ائتلافی میان راست‌گراها و چپگراها تشکیل نشود و حزب وی قدرت را از دست ندهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین