کد خبر: ۷۰۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷

اختلاف انتخاباتی در جبهه پایداری

درحالی‌که جبهه پایداری قبلا اعلام کرده بود سعید جلیلی و صادق محصولی جزء گزینه‌های مطرح این جریان برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری هستند؛ اما دیروز یک عضو این جبهه گفته که سعید جلیلی و قاضی‌زاده‌هاشمی نه جزء جبهه پایداری‌اند و نه نامزد این جبهه!
اختلاف انتخاباتی در جبهه پایداری
آفتاب‌‌نیوز :


این در حالی است که قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مشهد و عضو هیئت‌رئیسه مجلس فعلی که تاکنون به‌عنوان عضو جبهه پایداری شناخته می‌شد رسما برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام نامزدی کرده است. دبیر کل جبهه پایداری اسفندماه گفته بود به نظر ما کسی که به‌تازگی رئیس مجلس شده، بهتر است که برای ریاست‌جمهوری هم اقدام نکند، مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته‌اند و معطوف‌شدن او به ریاست‌جمهوری این را زیر سؤال می‌برد و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

به نظر می‌رسد اعلام نامزدی یک عضو دیگر هیئت‌رئیسه مجلس برای جریانی که درباره نامزدی رئیس مجلس در انتخابات ۱۴۰۰ نظر خوشی ندارد، امتیاز منفی محسوب می‌شود. جریانی که سال گذشته با طرح ایده یک میثاق‌نامه به دنبال این بود که چهره‌هایی که به دنبال نامزدی ریاست مجلس‌اند، تعهد بدهند که برای انتخابات ۱۴۰۰ دیگر نامزد نشوند. ایده‌ای که البته به شکست خورد و کسی زیر بار این تعهدنامه نرفت. شاید برای همین است که الان یک عضو این جریان ادعا کرده که قاضی‌زاده ربطی به جبهه پایداری ندارد.

غلامحسین رضوانی به برنا گفته که: قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو جبهه پایداری نیست؛ مدت کمی سخنگو بوده و بعد‌ها از این سمت برداشته شده است و هیچ حمایتی هم از پایداری نخواهد داشت. آقای جلیلی هم جزء جبهه پایداری نیست و کاندیدای جبهه هم نیست. جدای از اعلام برائت از قاضی‌زاده، اما مشخص نیست که چرا در جبهه پایداری درباره سعید جلیلی هم نظر یکدست موافقی وجود ندارد. سعید جلیلی کاندیدای اصلح این جریان در انتخابات ۹۲ بود و حتی برخی اصولگرایان به‌ویژه حامیان قالیباف مدعی بودند که علت شکست اصولگرایان در آن انتخابات این بود که جریان جبهه پایداری حاضر نشد دست از حمایت از سعید جلیلی بردارد و همین باعث شکاف شد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین