کد خبر: ۷۰۴۰۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

ترامپ: واکسن کرونا باید «ترامپسن» نامگذاری شود!

دونالد ترامپ خود را مسئول طراحی و تولید چند واکسن کرونا دانست و گفت باید آنها را «ترامپسن» نامید!
ترامپ: واکسن کرونا باید «ترامپسن» نامگذاری شود!
آفتاب‌‌نیوز :

 رئیس جمهور سابق ایالات متحده روز شنبه در مهمانی بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه در مارالاگو سخنرانی کرد و این اظهارات را درباره واکسن مطرح کرد.

به گزارش ایندیپندنت، واشنگتن پست و سی‌ان‌ان گزارش کردند ترامپ به جماعت حاضر گفت، فردی که او «آقا» خطابش می‌کرد، به نزدش آمده و گفت که واکسن‌ها باید «ترامپسن» خوانده شوند.

رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان یکی از دلایل این نام‌گذاری، به عملیات ماموریت برق‌آسا، طرح دولت ایالات متحده برای طراحی و تولید سریع واکسن‌های کووید اشاره کرد.

تنها یکی از واکسن‌هایی که اکنون به تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده رسیده و توسط مدرنا تولید می‌شود از طرف ماموریت عملیات برق‌آسا بودجه کامل دریافت کرده است.

به گزارش استات، فایزر، یکی دیگر از سازندگان واکسن کووید بعد از تولید واکسن خود بودجه مورد نیاز را از دولت ایالات متحده دریافت کرد.

دونالد ترامپ روز شنبه همچنین به دکتر آنتونی فائوچی حمله کرد؛ چرا که در آغاز شیوع این بیماری عالم‌گیر علیه پوشیدن ماسک صورت توصیه کرده و بعد در ماه‌های اخیر ‌گفته است که «پنج» ماسک به صورت بزنید.

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ درباره مشاور ارشد پزشکی خود و کارشناس بیماری‌های مسری گفت: «آیا تا کنون کسی را دیده‌اید که اینقدر چرت و پرت بگوید؟»

این گفته پس از اظهارات اخیر دکتر فائوچی ابراز شد که بعد از مطالعه‌ای از طرف مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده گفته بود پوشیدن چند ماسک روی هم برای جلوگیری از شیوع کووید کارآیی بیشتری دارد.

این اولین بار نیست که ترامپ از دکتر فائوچی انتقاد می‌کند، فردی که معمولا نظرش با رئیس جمهور سابق درباره کووید متفاوت بود و اولین بار هم نبود که ترامپ سعی داشت در زمینه تولید واکسن برای خود اعتبار بخرد.

سخنرانی مارالاگو بخشی از برنامه آخر هفته تامین منابع مالی برای کمیته ملی جمهوری‌خواهان بود. دونالد ترامپ در این مراسم میزبان صدها حامی مالی حزب در هتل و اقامتگاه مجلل خود بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
اصلا حرفی نیست . اصلا باید اسم کرونا عوض بشه و بشه ترانا !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
ترامپ تو عمرش یه حرف راست گفت آنهم عبارت(ویروس چینی) بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین