کد خبر: ۷۰۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

بیماران کرونایی باید در دوران قرنطینه چه کنند؟

پزشک متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وقتی دچار علائم بیماری کرونا شدیم ابتدا خود را قرنطینه کنیم هنگامی که علامت دار هستیم احتمال سرایت و پخش ویروس بیشتر است؛ افرادی هم که بدون علامت هستند، همیشه می توانند ویروس را پخش کنند.
بیماران کرونایی باید در دوران قرنطینه چه کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهدی حسنی آزاد افزود: افرادی که مشکوک به کرونا هستند و خود را قرنطینه می کنند؛ می توانند پس از دریافت نوبت بصورت اینترنتی و غیر حضوری با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت تست دهند.

وی با اشاره به شرایط مراجعه به مراکز درمانی یا پزشک پس از مثبت بودن نتیجه تست بیان کرد: اگر فرد با علائم خیلی شدید شامل تنگی نفس و سرفه و تب بیش از سه روز است نیاز به مراجعه به پزشک دارد؛ کسانی که داری بیماری زمینه ای هستند؛ از جمله بیماران سرطانی، افراد دیالیزی، دیابتی، مشکلات قلبی و فشار خون و یا بیماریهای زمینه ای روماتولوژی باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

دکتر حسنی آزاد ابراز کرد: اگر علائم خفیف باشد و یا کاهش حس بویایی در فرد اتفاق بیفتد نیازی به مراجعه به پزشک نیست، افراد می توانند بدن درد ساده یا سرفه و گلودرد را با یک شربت یا قرص استامینوفن و سایر داروهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارد درمان کنند.

وی عنوان کرد: بیماران کرونایی باید در قرنطینه دو هفته ای استراحت مناسب داشته باشند چرا که کم خوابی باعث کاهش سیستم ایمنی بدن خواهد شد؛ همچنین تغذیه مناسب مخصوصا میوه و سبزی تازه را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

حسنی آزاد خاطرنشان کرد: بهترین نوع پیشگیری استفاده از ماسک و ماندن در خانه است فاصله گذاری اجتماعی یعنی در خانه بمانیم مگر اینکه کار حیاتی داشته باشیم در صورت خروج از منزل به مکانهای شلوغ اصلا وارد نشویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین