کد خبر: ۷۰۴۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰

خوش‌بینی آلمان نسبت به مذاکرات برجامی در وین

وزیر امور خارجه آلمان گفت وگوهای اخیر در وین را سازنده توصیف کرد و گفت: ما باید یک روند متوالی را برای ادامه تعامل تدوین کنیم و البته همه اینها بستگی به آمریکا دارد که تا چه اندازه مایل به لغو تحریم‌های ایران است.
خوش‌بینی آلمان نسبت به مذاکرات برجامی در وین
آفتاب‌‌نیوز :

«هایکو ماس» این اظهارات را روز دوشنبه طی نشست مطبوعاتی مشترک با همتای پاکستانی خود در برلین عنوان کرد که همزمان به صورت زنده از شبکه‌های خبری در پاکستان نیز منتشر شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون مذاکرات برجامی در وین، اظهار داشت: بحث‌ها هفته گذشته صورت گرفت و فردا ادامه خواهد یافت، هر چند این گفت وگوها آسان نبود اما ماهیت آن‌ها سازنده است.

هایکو ماس بدون اشاره به قانون شکنی دولت آمریکا با خروج از برجام و اقدامات بی‌نتیجه طرف‌های اروپایی برای عمل به تعهدات خود، مدعی شد که هدف بحث‌ها این است که ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود پایبند باشد.

وی گفت: ما باید به دنبال فرآیندی باشیم که اجازه ندهد مسیر مذاکرات قطع شود و البته همه اینها بستگی دارد که آمریکا تا چه‌اندازه مایل است تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را لغو کند.

هایکو ماس افزود: معتقدیم این کار آسان نخواهد بود و تاکنون رویکرد سازنده‌ای را مشاهده کرده‌ایم. جلساتی که قرار است در این هفته برگزار شود تحت تاثیر تحولات فعلی است و ما تلاش داریم آنچه در وین بحث می‌شود در تهران قابل اجرا باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین