کد خبر: ۷۰۴۲۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

ساخت واکسن سرطان در مراحل آزمایشی

نتایج اولیه آزمایش واکسن سرطان ، ایمن بودن و اثرگذاری بالای آن را نشان داده و احتمال می رود که بتوان با آن از پیشرفت سرطان های کشنده همچون ریه و مثانه جلوگیری کرد.
ساخت واکسن سرطان در مراحل آزمایشی
آفتاب‌‌نیوز :

هرچند که ایمونوتراپی در درمان سرطان انقلابی به پا کرده ، اما ‌بیماران در آزمایش های بالینی تاثیر چندانی از آن را حس نمی کنند. اکنون مشخص شده که واکسن های سرطان که بر مبنای این روش است، می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

واکسن‌های شخصی سرطان که بر مبنای ایمونوتراپی قرار دارند، به طور مستقیم تومور را مورد هدف قرار می دهند و سیستم ایمنی را به گونه‌ای هدایت می کنند که از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند.

در تولید واکسن شخصی سرطان، DNA و RNA تومور در هر بیمار توالی‌یابی می‌شود و واکسن بر مبنای آن طراحی می‌شود. به همین دلیل بیشترین اثربخشی را دارد.

در این آزمایشات بالینی بیماران طی یک دوره شش ماهه، ۱۰ دوز واکسن شخصی دریافت کردند. در هیچ یک از این بیماران عوارض جانبی جدی دیده نشد و از طرفی نتایج درمان موفقیت آمیز گزارش شد.
این واکسن توسط محققان بیمارستان مونت ساینای در نیویورک طراحی شده است.

محققان بر این باورند این روش درمان در سرطان‌هایی مانند ریه و مثانه که احتمال پیشرفت آن بالاست، موثر خواهد بود.

سرطان ریه، کشنده‌ترین نوع سرطان است و تعداد قربانیان آن از مجموع سرطان‌های سینه و پروستات بیشتر است. سالانه حدود ۱.۸ میلیون مورد سرطان ریه در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود که از این میان ۱.۵ میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند. از هر چهار مرگ ناشی از سرطان، یک مورد به دلیل سرطان ریه است. مطالعات نشان می‌دهد تشخیص و درمان سریع بیماری موثرترین روش در افزایش طول عمر بیمار است.
سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می‌شود. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای ۶۵ سال سن دارند و کمتر از دو درصد مبتلایان کمتر از ۴۵ سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان ۷۰ سال است. از هر ۱۴ مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می‌شود و این آمار در میان زنان، یک از ۱۷ زن است.

سرطان مثانه دهمین سرطان شایع در جهان است و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند. شیمی‌درمانی متداول‌ترین روش درمان این بیماران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
خدا کنه زودتر این تحقیقات به نتیجه برسه و در دسترس عموم قرار بگیره تا انسانهای زیادی با سختی درمان و درد در این بیماری مواجه نشن.آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
نه که واکسن کروناش بدستمون رسید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین